Teslu zrejme čaká veľká zvolávacia akcia. V servise má skončiť až 158 000 vozidiel!

Americký národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA) začal v polovici minulého roka prešetrovať automobilku Tesla, a to z dôvodu sťažností zákazníkov na zlyhávajúce obrazovky palubného systému.

Americký národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA) začal v polovici minulého roka prešetrovať automobilku Tesla, a to z dôvodu sťažností zákazníkov na zlyhávajúce obrazovky palubného systému.

NHTSA preskúmal 11 podnetov, ktorých predmetom bol nefunkčný centrálny displej. Všetky sa potvrdili, ako vyplynulo z vtedy publikovaného dokumentu NHTSA. Vysvitlo, že rovnaký problém sa môže týkať 63 000 vozidiel Tesla Model S vyrobených medzi rokmi 2012 až 2015.

Podľa čerstvej správy NHTSA je problém ešte väčší, informuje The Verge. Úrady automobilku Tesla žiadajú, aby stiahla do servisných stredísk až 158 000 vozidiel – elektromobilov Model S (vyrobených medzi 2012 – 2018) a Model X (vyrobených medzi 2016 – 2018).

V hroziacich poruchách jednotiek MCU (Media Control Unit), kvôli ktorým displeje vo vozidlách zlyhávajú, vidia americké úrady bezpečnostné riziko. Ak vozidlu zlyhá obrazovka, vodič stratí prístup k zadnej kamere, údajom o priebehu nabíjania, k ovládaniu klimatizácie a funkciám autonómneho riadenia.

Tesla
Tesla Model S

Gro problému stojí na jednej súčiastke. Palubný systém vozidla poháňa procesor Nvidia Tegra 3 s integrovanou 8 GB eMMC pamäťou. Životnosť tejto pamäte je však obmedzená a po určitom čase prestane fungovať. Výsledkom je, že v elektromobiloch zhasne displej.

TIP REDAKCIE
Facebook dostal miliónovú pokutu, zatajoval informácie o prevzatí Giphy

Nevyhnutné zlyhanie čaká všetky pamäťové moduly, čo mala podľa NHTSA potvrdiť aj samotná automobilka. Podľa Tesly sa tak udeje do 10 rokov, NHTSA hovorí o približne 6 rokoch. Najväčší počet áut dobehne problém s nefunkčnou obrazovkou v roku 2022.

Tesla sa snažila problém zmierniť prostredníctvom softvérových aktualizácií. Úrad tento krok ocenil, no riešenie považuje za nedostatočné. NHTSA preto požiadala Teslu, aby dotknuté vozidlá zvolala do servisov a eMMC pamäte opravila, respektíve vymenila za nové.

Momentálne nie je známe, či automobilka žiadosti vyhovie. Úrad jej adresoval žiadosť, nie nariadenie. Zatiaľ to na proaktívne riešenie problémov zo strany automobilky nevyzerá, snáď sa k nim postaví čelom.

Total
4
Zdieľaní
Total
4
Zdieľať