ASUS Rog Phone

Je to zlatá baňa: Hry pre smartfóny počas 2021 zarobili vyše 92 miliárd dolárov. PC a konzoly len ticho závidia

Najväčším zdrojom zárobkov mobilných hier bola Čína, kde utržili 31,8 miliardy dolárov. Na druhom mieste sa umiestnili Spojené štáty americké s čiastkou 15,1 miliardy dolárov a na treťom Japonsko so zárobkom 13,7 miliardy dolárov.

Keď sa hovorí o gamingu, väčšina si okamžite predstaví tituly pre PC zostavy a konzoly. Tie však už trhu na mnohých počudovanie nedominujú. V priebehu posledných rokov sa obrovskej popularite tešili aj hry pre smartfóny, ktoré minulý rok dokonca prekonali dve vyššie uvedené platformy.

Podľa najnovšieho prieskumu analytickej spoločnosti NewZoo, na ktorý upozornil server Živě.cz, hry pre smartfóny v roku 2021 zaznamenali tržby vo výške až 93,2 miliardy dolárov. Pre porovnanie, počítačové hry vyniesli 36,7 miliárd dolárov, konzolové okolo 50 miliárd. Telefóny si tak v tomto odvetví pripisujú viac ako polovičný podiel.

Zdroj: NewZoo

Gaming na smartfónoch valcuje Áziu

Najväčším zdrojom zárobkov mobilných hier bola Čína, kde utržili 31,8 miliardy dolárov. Na druhom mieste sa umiestnili Spojené štáty americké s čiastkou 15,1 miliardy dolárov a na treťom Japonsko so zárobkom 13,7 miliardy dolárov. Všeobecne bola Ázia hotovou zlatou baňou, nakoľko vygenerovala až 64 % celkových tržieb, čiže takmer 60 miliárd dolárov.

TIP REDAKCIE
Hrozí nám úplný koniec súkromia: EÚ nám chce čítať šifrované správy, priblížiť sa máme Číne

Čo sa týka Európy, tu popularita mobilných hier nie je až taká výrazná. Tržby v tomto regióne činili 9,3 miliardy dolárov, čo reprezentuje približne 10 % podiel. Segment ako taký si medziročne polepšil o 7,3 %.

Prospekty do budúcnosti

NewZoo predpokladá, že hry pre smartfóny budú v nasledujúcich rokoch generovať stále vyššie a vyššie zárobky, pričom na rok 2024 predpokladá tržby vo výške až 116 miliárd dolárov. Pre porovnanie, pred dvomi rokmi toto odvetvie generovalo 68 miliárd dolárov.