AKTUÁLNE: Facebook chce zmeniť názov spoločnosti, vieme, čo je za tým!

Najväčšia sociálna sieť sa plánuje zmeniť.

Facebook chce už budúci týždeň zmeniť názov svojej spoločnosti. Vyplýva to zo zistení servera The Verge. Technologický obor sa chce premenovať na niečo, čo reflektuje plánované zameranie na metaverse. Ak neviete, čo to je, stačí si prečítať samostatný článok, ktorý sme k téme pripravili.

Sociálna sieť Facebook si svoj názov s najväčšou pravdepodobnosťou ponechá. Spolu s Instagramom, WhatsApp Oculus ich ale bude združovať materská firma s novým názvom. Pôjde tak o podobný krok, ktorý v roku 2015 spravil Google, keď svoje produkty zlúčil pod spoločnosť Alphabet.

The Verge podotýka, že zmena názvu je prísne stráženým tajomstvom, ku ktorému nemajú prístup ani niektorí ľudia z vyššieho manažmentu. Mark Zuckerberg o snahe vytvoriť metaverse rozprával dlhú dobu a doteraz robil všetko pre to, aby sa mu to podarilo. Začiatkom roka Facebook vytvoril tím ľudí s úlohou pripraviť všetko potrebné na rozbehnutie projektu metaverse. Len pred pár dňami firma oznámila, že v Európskej únii zamestná 10 000 vysoko kvalifikovaného ľudí, ktorých úlohou bude práca na tomto projekte.

TIP REDAKCIE
Spotify vyhovelo Adele a vyplo náhodné prehrávanie skladieb v albumoch
instagram
pixahive.com

Zmena prichádza v ťažkých časoch

Nie je úplne jasné, ako dlho Facebook plánoval zmenu svojho názvu, no určite poslúži ako skvelé rozptýlenie pri vyšetrovaní, ktorému čelí. Bývalá manažérka, ktorá sa nedávno stala whistleblowerkou, Frances Haugen, poskytla americkému kongresu a Komisii pre cenné papiere a burzy (SEC) mnohé interné dokumenty, ktoré mali dokazovať, že sociálna sieť uprednostňuje zisk pred bezpečnosťou. Mark Zuckerberg toto obvinenie rázne poprel.

Začiatkom októbra vypovedala na senátnom vypočutí o výskume, ktorý podľa nej dokazuje, že sociálna sieť opakovane klamala o svojej platforme vrátane „účinnosti jej systémov umelej inteligencie a jej úlohy pri šírení rozdeľujúcich a extrémnych správ“. Haugenová má niekoľko nápadov, ktorý by mohli Facebook zmeniť, ale ani jeden z nich nemá nič spoločné s tým, že firma zmení názov.

Patrí medzi ne napríklad návrat ku chronologickej časovej osi, pridanie niektorých funkcií, ktoré by zabránili šíreniu dezinformácií a otvorenie výskumu Facebooku tretím stranám.

Total
30
Zdieľaní
Total
30
Zdieľať