Reklamy sú naozaj všade: Facebook ich testuje už aj v prostredí VR headsetu Oculus Quest

“Ziskovejší ekosystém je rozhodujúcim krokom na ceste k tomu, aby sa VR pre spotrebiteľov stala skutočným mainstreamom.”

Reklamy sú dnes naozaj všade. Či už si prezeráte sociálne siete alebo webové stránky, pozeráte TV alebo počúvate rádio, reklamy číhajú doslova všade, v každom médiu. Dnes sme sa dozvedeli, že reklamy po novom nájdeme aj v prostredí Reels na Instagrame. Tu to však nekončí.

Ako zrejme viete, Instagram spadá pod Facebook. A Facebook jednoducho miluje reklamy. Po novom ich začína testovať aj v prostredí VR headsetu Oculus Quest, informuje server TechWorm. Prvým pokusným králikom sa stala hra Blaston od vývojára Resolution Games. Ďalší vývojári by mali byť do testovania zahrnutí v priebehu najbližších týždňov.

“V rámci Facebook Reality Labs (FRL) sa primárne zameriavame na to, aby sme do VR priviedli viac ľudí, posunuli zážitok na vyššiu úroveň a dosiahli pokrok v našich dlhodobých iniciatívach v oblasti rozšírenej reality,” píše Facebook v príspevku na svojom blogu. “Skúmame tiež nové spôsby, ako môžu vývojári generovať príjmy – to je kľúčová súčasť zabezpečenia toho, aby sme vytvorili sebestačnú platformu, ktorá môže podporovať rôzne obchodné modely, ktoré otvoria brány novému obsahu a publiku. Tiež nám to umožňuje aj naďalej sprístupňovať inovatívny AR/VR hardvér väčšiemu počtu ľudí.”

Reklamy budú do veľkej miery prispôsobiteľné, tvrdí Facebook

Reklamy v prostredí headsetu majú byť do veľkej miery interaktívne. V praxi to znamená, že užívateľ má možnosť skryť špecifické reklamy či skryť všetky reklamy od určitého inzerenta. Okrem toho si bude môcť nastaviť preferencie či sa systému spýtať “Prečo vidím túto reklamu?”.

Čo sa týka zásad v súvislosti s ochranou osobných údajov, v tých by nemali nastať žiadne zmeny. Počas testovania reklám v jednotlivých aplikáciach pre Oculus bude Facebook dostávať späť len základné informácie, ako napríklad či užívateľ s reklamou nejakým spôsobom interagoval, a ak áno, ako, resp. či na ňu klikol alebo ju skryl. Facebook dodáva, že údaje o pohybe nebudú využívané na reklamné účely, rovnako ako obsah konverzácií užívateľov.

Maximalizácia zisku na prvom mieste

“Keď zistíme, ako tento test dopadne, a zistíme spätnú väzbu od vývojárov a komunity, poskytneme viac informácií o tom, kedy by mohli byť reklamy širšie dostupné naprieč celou platformou a v prostredí mobilnej aplikácie Oculus,” deklaruje spoločnosť.

Dôvod, prečo reklamy nájdeme už aj v prostredí VR, je asi každému jasný – peniaze. “Ziskovejší ekosystém je rozhodujúcim krokom na ceste k tomu, aby sa VR pre spotrebiteľov stala skutočným mainstreamom,” zakončil Facebook debatu na túto tému.