instagram

Instagram pre deti sa zatiaľ nekoná, Facebook pozastavil vývoj

Aplikácia má byť určená pre používateľov mladších ako 13 rokov.

Na jar tohto roka sme sa dozvedeli, že Facebook pracuje na špeciálnej verzii aplikácie Instagram určenej pre deti. Aplikácia pre maloletých používateľov má byť vybavená nástrojmi rodičovskej kontroly, obmedzeným prístupom k určitému typu obsahu a okrem toho sa v nej nemajú nachádzať reklamy.

Instagram pre deti ale asi tak skoro neuvidíme. Facebook oznamuje, že práce na aplikácii prerušil. Správa prichádza len pár dní po tom, ako denník The Wall Street Journal zverejnil výsledky internej štúdie, podľa ktorej má Instagram negatívny vplyv na duševné zdravie tínedžerov.

Facebook sa voči interpretácii výsledkov štúdie ohradil, denník podľa neho údaje vytrhol z kontextu. K téme zverejnil obsiahly text o „skutočných“ výsledkoch svojho výskumu.

Facebook je stále presvedčený, že Instagram pre deti je správna vec. Zámer bude aj naďalej konzultovať s rodičmi, odborníkmi a ďalšími príslušnými subjektmi. Šéf Instagramu Adam Mosseri vysvetlil, že upravená verzia aplikácie nikdy nemala byť určená pre malé deti.

instagram
Ilustr. foto: Solen Feyissa/Flickr

Cieľovou skupinou sú mladiství vo veku od 10 do 12 rokov. Súčasný minimálny vek pre používanie Instagramu je stanovený na 13 rokov. Mladiství v tejto vekovej kategórii podľa Mosseriho totižto už vlastnia smartfóny, no klamú o svojom veku, aby získali prístup na Instagram.

TIP REDAKCIE
Spoločnosť Nothing to roztočí: Budúci rok príde s prvým smartfónom!

Instagram pre mladšie vekové kategórie by im zabezpečil prístup na sociálnu sieť v bezpečnejšom formáte. Založenie účtu by bolo podmienené súhlasom rodiča, súčasťou aplikácie by bol obsah a funkcie zodpovedajúce veku používateľov. Bokom by dokonca zostala aj inzercia, ktorá je hlavným zdrojom príjmov spoločnosti Facebook.

Rodičia by tiež mohli kontrolovať, koľko času ich ratolesti trávia na Instagrame, s kým si píšu a kto ich publikované príspevky sleduje. Či je Instagram pre deti naozaj dobrým nápadom, musia zhodnotiť odborníci. Facebook ale robí všetko pre to, aby o tom verejnosť presvedčil.

Total
1
Zdieľaní
Total
1
Zdieľať