TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
    Facebook Twitter Instagram
    TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
    Facebook Twitter Instagram
    • Domov
    • Tech
    • Recenzie
    • Veda
    • Elektromobilita
    • Domácnosť
    • Gaming
    TECHBYTE.skTECHBYTE.sk

    Škoda Enyaq iV OFICIÁLNE: Dojazd 510 km, cena od 40 000 €!

    ‍ Lukáš Zachar2. septembra 2020

    Očakávaný elektromobil obľúbenej automobilky Škoda je konečne na svete. Včera sme nový Enyaq iV prvýkrát videli bez maskovania, výrobca konečne potvrdil aj ďalšie zaujímavé detaily. Poďme si ich teda predstaviť.

    Škoda Enyaq iV: Dojazd a výkon

    Škoda Enyaq iV ponúka niekoľko rôznych konfigurácií. Základom je model Škoda Enyaq 60 iV so zadným náhonom. O výkon sa stará 132 kW elektromotor (180 koní). Ako názov verzie napovedá, vnútri sa schováva lítium-iónová batéria s kapacitou 62 kWh. Podľa metriky WLTP má táto verzia dojazd 390 kilometrov.

    Škoda Enyaq iV
    Škoda Enyaq iV

    Výrazne lákavejšie však vyzerá verzia Škoda Enyaq 80 iV s výkonom 150 kW (204 koní) a batériou s kapacitou 82 kWh. Podľa meraní WLTP má táto verzia dojazd až 510 kilometrov. Až skutočné testy však ukážu ako na tom bude v reálnom svete. Enyaq 80 iV bude dostupný vo verzii s dvoma asynchrónnymi elektromotormi.

    https://youtu.be/BrMwtzffPlY

    Spoločný výkon dvoch elektromotorov dosahuje 195 kW (265 koní) a pri verzii Enyaq RS iV až 225 kW (306 koní).

    Škoda Enyaq iV
    Škoda Enyaq iV

    Zaujímavé sú aj informácií o zrýchlení. Nepôjde síce o taký „odpich“ aký ponúkajú Tesly, no nebude to ani úplne zlé. Najmenej výkonná verzia z 0 km/h na 100 km/h zrýchli za 11,5 sekundy. Tento čas sa postupne skracuje na 9, 8,5, 6,9 až na 6,2 sekundy, pod ktorý sa podpíše verzia Enyaq RS iV.

    Škoda Enyaq iV
    Škoda Enyaq iV

    Čo sa nabíjania týka, tam Škoda ukazuje, že elektromobily skutočne začínajú dávať zmysel. Základná verzia Enyaq iV síce podporuje „len“ 100 kW výkon, no ďalšie verzie už disponujú možnosťou nabíjať 125 kW výkonom. To v praxi znamená, že 82 kWh batériu, z ktorej je k dispozícii 77 kWh môžete z 5 % na 80 % nabiť len za 38 minút. Dostupné bude aj AC nabíjanie pri výkone 11 kW.

    Škoda Enyaq iV
    Škoda Enyaq iV

    Ak budete Enyaq iV nabíjať doma z nástenného wallboxu na striedavý prúd (11 kW), auto plne nabijete za 6 až 8 hodín. Pri použití prenosnej nabíjačky môžete využiť aj zásuvku s napätím 230 V.

    Škoda majiteľom na batériu dáva až 8-ročnú záruku, resp. 160 000 prejdených kilometrov. Automobilka sa však zaručuje, že pod 70 % pôvodnej kapacity batéria neklesne ani po tomto intervale.

    Škoda Enyaq iV
    Škoda Enyaq iV

    Škoda Enyaq iV je postavená na platforme MEB od základu navrhnutej pre elektrický pohon. V praxi to znamená, že aj napriek menšiemu pôdorysu dokáže ponúknuť väčší vnútorný priestor. Samotná Škoda vnútorný priestor prirovnáva ku Kodiaqu. Dĺžka elektromobilu 4 649 mm je o 40 mm menšia než Octavia Combi. Je zároveň o 44 mm nižší než Kodiaq.

    Škoda Enyaq: Dizajn + nový interiér

    Veľkou dizajnovou novinkou je osvetlená predná maska, v ktorej je uložená mriežka s vertikálnymi rebrami a jednou horizontálnou lištou. O nasvietenie sa stará až 130 diód, ktoré vyzerajú naozaj úchvatne. Je však nutné dodať, že táto dizajnová paráda je súčasťou elektromobilu až od verzie Enyaq 80 iV.

    Škoda Enyaq iV
    Škoda Enyaq iV

    Vozidlo verne kopíruje dizajnový jazyk využitý v ostatných modeloch. Dizajn ešte stihol navrhnúť slovenský dizajnér Jozef Kabaň, ktorý neskôr odišiel pracovať pre BMW.

    Škoda Enyaq iV
    Škoda Enyaq iV

    Veľkými zmenami neprešiel ani tak exteriér, ako interiér. Ten sa totiž nepodobá na nič, čo by Škoda ponúkala dnes. Pred vodičom bude svietiť 5,3-palcový displej, ktorý nahradil klasický prístrojový štít. Zobrazia sa na ňom tie najdôležitejšie údaje.

    Škoda Enyaq iV
    Škoda Enyaq iV

    Hlavným ovládacím prvkom elektromobilu Škoda Enyaq iV je jednoznačne obrovský 13-palcový displej uprostred prístrojovej dosky. Cez tento tablet budete ovládať prakticky všetko od klimatizácie cez cestné režimy, až po navigáciu.

    Škoda Enyaq iV: Koľko bude stáť?

      Enyaq 50 iV Enyaq 60 iV Enyaq 80 iV
    Kapacita batérie 55 kWh 62 kWh 82 kWh
    Elektromotor 109 kW, 220 Nm 132 kW, 310 Nm 150 kW, 310 Nm
    Dojazd (WLTP) 340 km 390  km 510 km
    Zrýchlenie 0-100 km/h 11,5 s 9 s 8,8 s
    Max. rýchlosť 160 km/h 160 km/h 160 km/h
    Hmotnosť prívesu – 750/100 kg (brzd./nebrzd.) 750/100 kg (brzd./nebrzd.)

     

    Výkon verzie Enyaq 80X iV (2 elektromotory) a verzie Enyaq RS iV (4×4) bude, ako sme spomínali, vyšší. Zvýšil sa na 225 kW (75 kW vpredu, 150 kW vzadu). Pohon všetkých kolies bude dostupný len pri verzii RS iV, ktorá má rovnaký výkon, no rýchlejšie zrýchlenie.

    Škoda Enyaq iV
    Škoda Enyaq iV

    Azda najdôležitejšou otázkou pri kúpe nového auta je určite cena. České médiá uvádzajú cenu základnej verzie Škoda Enyaq 60 iV na 40 400 €.

    Škoda Enyaq iV
    Škoda Enyaq iV

    V základnej výbave nájdete 19-palcové kolesá, trojzónovú klimatizáciu Climatronic, multifunkčný kožený volant, bezkľúčové zamykanie a štartovanie, DAB tuner, SmartLink, LED hlavné svetlomety, parkovacie senzory, zadnú parkovaciu kameru, vyhrievaný volant a možnosť rýchlonabíjania do 50 kW.


    Prečítajte si tiež
    • Elektrické generátory: Ochránia vás pri výpadku prúdu, sú skvelé aj na výlety. Ter...
    • Je zle a bude horšie: Práve zdražel kľúčový komponent smartfónov, zaplatia to ľudia
    • AKTUÁLNE: Desiatky tisíc Slovákov nečakane prídu o ďalšiu stanicu! Čo sa stalo?

    Škoda Enyaq iV
    Škoda Enyaq iV

    Ako sa vám páči nová Škoda Enyaq iV? Pre automobilku ide jednoznačne o jedno z najdôležitejších áut za posledné desaťročia. Prechod z fosílnych palív na obnoviteľné je v automobilovom priemysle veľký krok, ktorý musí dávať zmysel. Dajte nám vedieť či by ste si Enyaq iV kúpili aj vy a ak áno, v akej konfigurácii.

    elektromobil Enyaq Enyaq iV skoda Škoda Enyaq Škoda ENYAQ iV
    PredchádzajúciNvidia RTX 3090, 3080 a 3070 OFICIÁLNE. Nové grafické karty sú výkonnejšie než RTX 2080 Ti!
    Ďalší NETFLIX: Tieto filmy a seriály si môžete pozrieť zadarmo a bez registrácie
    Práve sme dotestovali
    Gaming

    RECENZIA The Callisto Protocol: Hľadáte hororovku s pútavým príbehom? Toto je ono!

    9.0

    RECENZIA ROG Flow X16: Herná mašina v elegantnom a tenkom tele!

    1. marca 2023
    8.5

    RECENZIA Oppo Find N2 Flip: Väčšie displeje a lepší pánt. Stačí to na prvú priečku?

    1. marca 2023

    TECHBYTE vyberá TV do redakcie: Najväčšiu výhodu tohto systému mnohí prehliadajú, je pritom absolútne kľúčová

    28. februára 2023
    Samsung Galaxy S23+
    9.5

    RECENZIA Samsung Galaxy S23+: Takto obrovskú zmenu sme nečakali!

    27. februára 2023
    Najnovšie články

    Elektrické generátory: Ochránia vás pri výpadku prúdu, sú skvelé aj na výlety. Teraz sú v zľave viac ako 1 000 €!

    30. marca 2023

    Je zle a bude horšie: Práve zdražel kľúčový komponent smartfónov, zaplatia to ľudia

    30. marca 2023

    AKTUÁLNE: Desiatky tisíc Slovákov nečakane prídu o ďalšiu stanicu! Čo sa stalo?

    30. marca 2023
    apple wwdc 2023

    Apple WWDC 23: Dátum konania konečne odhalený! Na toto všetko sa môžete tešiť

    30. marca 2023
    Aktuálna správa

    AKTUÁLNE: Veľký slovenský operátor prináša OBROVSKÚ novinku. Poteší desaťtisíce zákazníkov!

    30. marca 2023
    TECHBYTE.sk
    Facebook Twitter Instagram YouTube TikTok
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nás
    • Cookies
    • Podmienky používania
    © 2023 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

    Napíšte niečo a stlačte Enter pre spustenie hľadania. Stlačte Esc pre zrušeniel.