Apple vytrel zrak sociálnym sieťam: Jediným nastavením ich zatiaľ pripravil o 10 miliárd dolárov

Nová funkcia, ktorá chráni súkromie používateľov Apple zariadení vytvára vrásky na čele finančným riaditeľom sociálnych sietí.

Strach sociálnych sietí o tom, že sa nový systém App Tracking Transparency alebo skrátene ATT od Apple prejaví na zárobkoch, bol opodstatnený. Vyplýva to z analýzy publikácie The Financial Times, ktorá hovorí o tom, že sociálne siete Facebook, Twitter a ďalšie po zmene pravidiel implementovaných do iOSiPadOS prišli o 10 miliárd dolárov (8,63 miliardy eur). Zatiaľ.

K úniku zisku malo dôjsť hlavne kvôli tomu, že väčšina používateľov si zdieľanie svojich dát so sociálnymi sieťami jednoducho nepovolila. Systém ATT je súčasťou operačných systémov iOS 14.5, iPadOS 14.5 a tvOS 14.5 a novších.

Bez súhlasu ani ťuk

O čo ale v novinke od Apple ide? Žiadna aplikácia nemôže bez vysloveného súhlasu o užívateľoch zbierať osobné informácie, na základe ktorých by mu mohli servírovať reklamy ušité na mieru s vyššou mierou konverzie. Ak vám nepríde reklama na niečo, čo si inteligentné algoritmy myslia, že potrebujete, na reklamu nekliknete tak často.

TIP REDAKCIE
Apple má o pár mesiacov predstaviť svoj prvý AR headset, na trh sa však dostane až neskôr

Facebook o vážnom dopade na svoje zárobky vedel okamžite a nespokojnosť preto prejavoval najhlasnejšie. Toho času sa bránil malými podnikateľmi, ktorým už reklamy nebudú schopné pomôcť tak efektívne ako doteraz. Apple však necúvol ani o milimeter a funkciu nechal spustenú.

Najviac pochopiteľne stratil Facebook. Ten prišiel o 8 miliárd dolárov a podľa všetkého musí nanovo vybudovať svoje algoritmy a systémy. To mu má trvať minimálne jeden rok. Až potom sa ukáže či dokáže presné reklamy zobrazovať aj bez dát od Apple.

Total
17
Zdieľaní
Total
17
Zdieľať