TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
    Facebook Twitter Instagram
    TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
    Facebook Twitter Instagram
    • Domov
    • Tech
    • Recenzie
    • Veda
    • Elektromobilita
    • Domácnosť
    • Gaming
    TECHBYTE.skTECHBYTE.sk

    iOS 14.5: Povolenie sledovať aktivitu udelili aplikáciám len 4 % používateľov

    ‍ Marek Urban10. mája 2021
    ios
    iPhone X

    Nová verzia operačného systému iOS 14.5, ktorá bola vydaná pred dvomi týždňami, priniesla niekoľko zmien. Tou najzásadnejšou je sprísnenie politiky ochrany súkromia, v rámci čoho si musia nainštalované aplikácie od používateľov vypýtať povolenie na zbieranie údajov.

    Používateľ sa tak sám rozhodne, ktorým aplikáciám dovolí zhromažďovať údaje, ktoré sú následne využívané na presnejšie cielenie reklamy. Ak aj takéto povolenie tej či onej aplikácii udelí, časom ho môže odvolať v nastaveniach smartfónu.

    iOS 14.5 je pre kompatibilné zariadenia dostupný len pár dní, no už tu máme prvú analýzu, ktorá vyhodnotila, koľko používateľov možnosť zakázať sledovanie aktivity naprieč aplikáciami a webovými stránkami využila. Informuje o nej web Macrumors.

    iOS

    Výskumná spoločnosť Flurry zistila, že povolenie zbierať údaje udelili aplikáciám len približne 4 percentná používateľov na americkom trhu. Údaje vychádzajú zo vzorky 2,5 milióna používateľov, ktorí smartfón aktívne využívajú na dennej báze.

    Z pohľadu celosvetového trhu dovolilo aplikáciám zbierať údaje iba asi 12 percent používateľov. V tomto prípade bola skúmaná vzorka väčšia – 5,3 milióna používateľov. Vyzerá to teda, že si väčšina iOS používateľov kvalitnejšiu ochranu súkromia pochvaľuje a rozhodlo sa nové nastavenie zužitkovať vo svoj prospech.

    Zatiaľ však nemožno hovoriť o dlhodobom trende, keďže možnosť zakázať zber údajov aplikáciami Apple zákazníkom sprístupnil v systéme iOS len 26. apríla. Pokiaľ by ale záujem pretrval, zmena môže výrazne ovplyvniť trh s cielenou reklamou.

    Z krokov Apple má hlavu v smútku najmä Facebook. Ten si na zhromažďovaní veľkého množstva používateľských dát a cielenej reklame postavil svoj biznis. Zmeny kritizuje a hovorí, že budú „zničujúce pre malé firmy“, ktoré zákazníkov hľadajú pomocou reklamnej siete Facebooku.

    V aplikáciách Facebook a Instagram iOS používateľom dokonca zobrazuje dialógové okno s upozornením, v ktorom naznačuje, že pokiaľ zber dát nepovolia, dané aplikácie môže spoplatniť.

    Špekuluje sa, že lepšiu ochranu osobných údajov zapracuje do operačného systému Android aj spoločnosť Google. Riešenie však môže byť menej striktné ako to od Apple. Google musí nájsť rovnováhu medzi požiadavkami spotrebiteľov na silenejšiu ochranu súkromia a finančnými záujmami vývojárov a inzerentov. 

    Sám Google na digitálnej reklame zarába, a nie málo. V roku 2020 dosiahli príjmy z digitálnej reklamy Google približne takmer 147 miliárd amerických dolárov.

    14.5 aktivita aplikácie ios ochrana povolenie súkromie údaje web zber
    PredchádzajúciPOZOR: Na toto si dajte pozor, dokáže to úplne zhodiť Android aj iPhone smartfóny!
    Ďalší Na diaľnici D2 desivo havarovala Tesla: Ostal z nej len vrak
    Najnovšie články

    Facebook úmyselne vybíja batérie smartfónov: Aj na Slovensku tak riskuje život mnohých

    29. januára 2023

    Tak kedy? Elon Musk znovu odkladá štart výroby Cybertruck, napriek tomu ho vraj uvidíme ešte tento rok

    29. januára 2023

    Kriminalisti hlásia úspech: Odstavili veľkú hackerskú skupinu, v minulosti napadla vyše tisícky firiem

    29. januára 2023
    Aktuálna správa

    AKTUÁLNE: Slovensko sa ponorí do tmy. Polovica samospráv vypne verejné osvetlenie

    29. januára 2023

    POZOR: Slovenská banka od 1. februára zvyšuje poplatky. Za toto si poriadne priplatíte!

    27. januára 2023
    TECHBYTE.sk
    Facebook Twitter Instagram YouTube TikTok
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nás
    • Cookies
    • Podmienky používania
    © 2023 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

    Napíšte niečo a stlačte Enter pre spustenie hľadania. Stlačte Esc pre zrušeniel.