Experti spoločnosti Counterpoint preskúmali trh s inteligentnými hodinkami, pri ktorom sa zamerali na obdobie od začiatku júla do konca septembra, teda na tretí kvartál tohto roka. Údaje zároveň porovnali s 3. štvrťrokom 2017. 

Pri značke Apple sa prekvapenie nekoná. Apple Watch stále patria medzi najpredávanejšie inteligentné hodinky sveta. Vlastne ide o najpredávanejšie hodinky vo všeobecnosti, čím sa výrobca pochválil už počas predstavovania Apple Watch Series 4.

Podiel tohto zariadenia sa však na trhu medziročne znížil o 5 percent, a to na úkor konkurencie. Pri pohľade na 31-percentný medziročný nárast predaja hodiniek Apple Watch je zníženie podielu zanedbateľné. Trh s inteligentnými hodinkami dynamicky rástol vo všeobecnosti. Objem celosvetových dodávok medziročne stúpol o 53 percent (podľa Strategy Analytics dokonca o 67 percent).

inteligentne hodinky
Counterpoint

Hviezdou rebríčku spoločnosti Counterpoint je výrobca Fitbit. Svoj podiel na trhu zvýšil zo 6 na 16 percent, čím sa postupne doťahuje na Apple. K aktuálnym 30 percentám kalifornského jablka má ale ešte ďaleko.

Experti vidia úspech v zariadení Fitbit Versa. Cenovo dostupné, no veľmi kvalitne vyhotovené a dobre vyzerajúce hodinky zaujali aj nás. Analytici sa domnievajú, že Fitbit môže v budúcnosti rozšíriť ponuku produktov, ktorým by nemala chýbať podpora pre mobilné dátové pripojenie LTE, čím by na svoju stranu istotne získal ďalších zákazníkov.

Fitbit Versa
Fitbit Versa

Tretím najväčším hráčom na trhu v kategórii inteligentných hodiniek je u nás neznáma a nepôsobiaca čínska značka imoo (súčasťou skupiny BBK spolu s Oppo, Vivo a OnePlus), ktorá sa zameriava na nositeľné zariadenia pre deti a mladšie ročníky.

Samsung si medziročne mierne pohoršil a jeho podiel na trhu poklesol z 9 na 7 percent. Podobne ako pri Apple, predaj hodiniek ale rapídnejšie vzrástol vďaka vydareným modelom Gear S3 a Galaxy Watch.

TOP päťku uzatvára Amazfit s najaktuálnejším podielom na trhu troch percent.