Zákazníci obchodných reťazcov si zrejme musia začať zvykať na nové, prísnejšie pravidlá. Éra bezplatného alebo nekontrolovaného státia pri supermarketoch sa končí a prichádzajú poplatky, ktoré môžu byť v niektorých prípadoch naozaj vysoké. Cieľom tohto opatrenia, ktoré zavádza aj mnohými obľúbený Lidl, je jasný, a síce zabrániť vodičom, ktorí v obchodoch reálne nenakupujú, aby dlhodobo blokovali parkovacie miesta. Informuje o tom portál udalosti247.cz.
Lidl na to ide tvrdo, zadarmo len 90 minút
Reťazec Lidl nedávno upravil podmienky pre vodičov na svojich parkoviskách, ktoré nie sú chránené závorami. Po novom bude od zákazníkov vyžadovať používanie parkovacích hodín. Tie si musia vodiči vyzdvihnúť pri pokladni a následne ich umiestniť za čelné sklo s jasne nastaveným časom príchodu.
Bezplatné parkovanie je obmedzené na 90 minút. Po prekročení tohto limitu bude každá ďalšia začatá hodina spoplatnená sumou 100 Kč (4,10 eura). Týmto spôsobom chce reťazec zamedziť, aby miesta určené pre zákazníkov blokovali autá ľudí, ktorí v Lidli ani nenakupujú.
Hovorkyňa spoločnosti Lidl, Iveta Barabášová, pre udalosti247.cz vysvetlila, že dostupnosť parkovacích miest hrá pri nákupe dôležitú rolu. Opakovane sa im stávalo, že miesta určené zákazníkom boli blokované dlhodobo zaparkovanými vozidlami.
Podľa jej slov je cieľom zavedenia 90-minútového limitu zabezpečiť, aby si zákazníci mohli pohodlne nakúpiť a mali kde zaparkovať. Na základe skúseností reťazca je táto doba na nákup v ich predajniach postačujúca.

Ikea súhlasí, tiež zaviedla limit
Podobný systém začala uplatňovať aj Ikea, zatiaľ však len v obchodnom dome v Prahe na Zličíne. Aj tento reťazec pristúpil k zmene po tom, čo dlhodobo odstavené autá komplikovali parkovanie bežným zákazníkom.
Ikea na svojom webe informuje, že parkovanie je zadarmo po dobu piatich hodín, čo je dostatok času na pokojný nákup. Ďalšie hodiny sú však spoplatnené sadzbou 50 Kč za hodinu, pričom táto sadzba sa účtuje spätne aj za predchádzajúcich päť hodín.
Mnohí nemajú problém, niektorí áno
Zavedenie nového systému sa u zákazníkov oboch reťazcov stretlo prevažne s prijatím. Jedna zo zákazníčok Lidlu uviedla, že na nákup jej stačí 20 minút a nevie, čo by tam robila dlhšie. Iný zákazník napísal, že 90 minút je dostatočná doba aj na veľký štrnásťdňový nákup a je mu ľúto každého, kto trávi v obchode viac času.
Jediná výhrada, ktorá sa objavila, smerovala k cene. Jeden komentujúci na Facebooku napísal, že by mu poplatok 100 Kč na hodinu nevadil, ale za takú cenu by očakával parkovisko pod kamerami a strážené. Chce záruku, že ak by mu niekto odrel auto, vďaka kamerám by bol vinník jasný. Zákazníkom obchodov Lidl však nezostáva iné, než poplatok rešpektovať, alebo svoje nákupy zrýchliť.

