Hudobným službám sa vlani darilo, celkový počet predplatiteľov stúpol o 32%

Spotify je stále lídrom.

1
spotify
Foto: Bruce Mars / Pexels

Objemné knižnice skladieb, exkluzívny obsah, prispôsobené zoznamy, možnosť počúvať hudbu aj offline a ďalšie vlastnosti sú spoločným menovateľom hudobných online služieb, ktoré sú čoraz populárnejšie. 

Dokazuje to čerstvá správa analytikov z Counterpoint Research, ktorí zistili, že trh so streamovanou hudbou v minulom roku zaznamenal nárast o 32%. Celkový počet predplatiteľov tak dosiahol hranicu 358 miliónov.

Kráľom hudobných služieb je stále Spotify. V roku 2019 mu patril 35-percentný podiel na trhu, pričom inkasoval 31 percent tržieb z celého odvetvia streamovanej hudby. Značný rast zaznamenala aj konkurencia, Apple Music. Tej patril vlani 19-percentný podiel na trhu.

Zdroj: Counterpoint Research

Na treťom mieste sa usídlila služba Amazon Music (podiel 15 %). Medzi prémiovými hudobnými službami sa nachádza aj YouTube Music, ktorá vlani zaznamenala 6-percentný podel na trhu.

TIP REDAKCIE
Hudobná služba TIDAL je teraz dostupná na 4 mesiace len za 2 eurá. Aj v HiFi verzii

Podľa analytikov budú hudobné služby rásť aj v tomto roku, o čo sa čiastočne postará aj aktuálna koronakríza, počas ktorej užívatelia častejšie využívajú digitálne online služby zamerané nielen na video, ale aj hudbu.

Counterpoint Research predpovedá, že celkový počet predplatiteľov stúpne v tomto roku o 25 percent, resp. na 450 miliónov užívateľov, ktorí budú ochotní za hudbu platiť.