Vývojári z Google radi experimentujú s komunikačnými aplikáciami a službami. Niektoré existujúce zrušili, iné vytvorili a následne opäť zrušili. Google akoby nevedel, čo vlastne chce.
Komunikátor Hangouts sa zmenil na Hangouts Chat a Meet. Pre video hovory tu máme Google Duo, ktorý bol predstavený s aplikáciou Google Allo. Allo sa neujal, tak ho tvorcovia vypli.
Bol tu aj Inbox, alternatívna k službe Gmail. Inbox fungoval ako akýsi inkubátor nových funkcií, z ktorých niektoré prešli do hlavnej aplikácie Gmail. Aplikácia Správy zase pokrýva klasickú SMS a novšiu RCS komunikáciu.
Vývojári chat dokonca pridali aj do aplikácie YouTube, kde sa taktiež dlho neohrial. Užívateľov príliš nebavil, tak ho Google v septembri minulého roka odstavil. Nevadí. Chat pre zmenu pridal do aplikácie Fotky, kde primárne slúži na rýchle a jednoduché posielanie fotografií.
Zabúdať tiež netreba na Google Wave, ktorý vznikol v roku 2009 a zanikol v roku 2012. Google však očividne pokračuje ďalej. Podľa magazínu The Information (cez TNW) pracuje na novej komunikačnej službe – aplikácii, ktorú by mohol verejnosti predstaviť na májovej vývojárskej konferencii I/O.
Zatiaľ nie je známe, ako sa bude služba nazývať. Jej testovanie zatiaľ prebieha len interne. Podľa všetkého pôjde o komunikačný nástroj pre balík služieb G Suite, ktorý je určený pre podniky a firemnú klientelu. Bežný užívateľ tak zatiaľ WhatsApp zo svojho zariadenia odinštalovať nemusí, pokiaľ by mu to náhodou napadlo.
Nová komunikačná aplikácia by mala prevziať niektoré funkcie z existujúcich produktov, napr. z aplikácie Gmail alebo Disk. Podľa všetkého Google pracuje na niečom, čo by mohlo konkurovať platformám Slack či Microsoft Teams.
Obzvlášť Slack je v rámci tímovej a pracovnej komunikácie veľmi efektívnym a hojne využívaným prostriedkom, ktorý na dennej báze aktívne používa 12 miliónov ľudí. V počte aktívnych užívateľov ale nezaostáva ani Microsoft Teams.
Čo presne ale Google chystá, nevieme. V priebehu najbližších mesiacov snáď získame viac podrobností. Nateraz sa budeme musieť uspokojiť s existujúcimi komunikačnými službami. Málo ich rozhodne nie je.