Netflix, jedna z najpopulárnejších streamovacích služieb na svete, zverejnil svoje finančné výsledky za tretí štvrťrok roku 2024. Spoločnosť sa môže pochváliť nielen silným finančným rastom, ale aj značným nárastom počtu predplatiteľov a zaujímavými údajmi o správaní svojich divákov.
V uplynulom štvrťroku zaznamenal Netflix nárast o takmer 5 miliónov nových predplatiteľov, čím sa ich celkový počet celosvetovo zvýšil na 282,7 milióna. Tento rast je pripisovaný nielen kvalitnému obsahu, ktorý platforma ponúka, ale aj novým strategickým krokom, ako je zavedenie predplatného s reklamami.
Zaujímavým faktom je, že približne polovica nových predplatiteľov si zvolila práve tento reklamný model, čo naznačuje, že spotrebitelia sú ochotní akceptovať určité reklamy výmenou za nižšiu cenu služby.
Diváci trávia viac času pri obrazovkách
Podľa najnovších štatistík strávi priemerný divák na Netflixe približne dve hodiny denne. V krajinách, kde je platforma najobľúbenejšia, tvorí až 10 % z celkového televízneho sledovania. To poukazuje na silnú pozíciu Netflixu v konkurenčnom prostredí a na zmenu správania divákov smerom k online streamovacím službám.
Pozitívne finančné výsledky
Z finančného hľadiska dosiahol Netflix v treťom štvrťroku 2024 príjmy vo výške 9,83 miliardy dolárov a prevádzkový zisk 2,91 miliardy dolárov. Spoločnosť plánuje pokračovať v investíciách do kvalitného obsahu, aby si udržala a ešte viac posilnila svoju pozíciu na trhu.
Medzi očakávané novinky patria pokračovania populárnych seriálov ako Arcane, Hra na oliheň a Zaklínač. Netflix si uvedomuje, že uspokojiť tak široké a rozmanité publikum je náročné, a preto sa sústreďuje na ponuku rôznorodého obsahu, ktorý osloví divákov po celom svete.
Je možné, že tieto údaje o počte predplatiteľov boli zverejnené naposledy. Netflix naznačil, že v budúcnosti možno nebude poskytovať podrobné kvartálne štatistiky o počte svojich divákov. Tento krok môže súvisieť s novou stratégiou spoločnosti alebo s konkurenčnými dôvodmi.
Netflix priznáva, že trh je stále otvorený pre ďalší rast a že konkurencia sa snaží dobehnúť jeho náskok. Mnohé streamovacie služby sa pokúšajú spájať svoje ponuky, aby prilákali viac divákov. Netflix však verí, že jeho široká škála originálneho a licencovaného obsahu, ako aj expanzia do oblastí ako hry a živé podujatia, mu zabezpečí náskok pred ostatnými.
Úspech Netflixu v uplynulom štvrťroku naznačuje, že spoločnosť má silnú pozíciu na globálnom trhu so streamovacím obsahom. Neustále inovácie a investície do nového obsahu sú kľúčom k udržaniu si vedúcej pozície a k ďalšiemu rastu.