TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: AKTUÁLNE: Lidl úplne ZRUŠÍ službu, ktorú poznáme roky
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

AKTUÁLNE: Lidl úplne ZRUŠÍ službu, ktorú poznáme roky

Obchodné reťazce jeden po druhom menia ponúkané služby. Chcú ušetriť životné prostredie.

Lukáš Zachar
30. októbra 2024
Zdieľať
4 min
Zdieľať
V skratke
  • Lidl zrušil svoj štvrťkový papierový leták, všetky akcie budú v hlavnom pondelkovom letáku
  • Kaufland umožňuje zákazníkom zvoliť si, či chcú potvrdenie z platobného terminálu
  • Tesco prešlo na výlučne digitálne letáky už začiatkom roka 2023

V súčasnej dobe dochádza k významným zmenám v spôsoboch, akými obchodné reťazce komunikujú so svojimi zákazníkmi. Lidl oznámil, že ruší jeden zo svojich pravidelných papierových letákov, čím sa pripojil k trendu, ktorý už pred časom zaviedol Kaufland. Oba reťazce, patriace pod nemeckú skupinu Schwarz Group, tak zjednotili svoju marketingovú stratégiu smerom k digitalizácii a ekologickejšiemu prístupu.

Zmena v komunikácii so zákazníkmi

Obchodné reťazce tradične využívali tlačené letáky na propagáciu svojich akciových ponúk a zliav. Tieto materiály sa pravidelne distribuovali do domácností a boli dostupné aj priamo v predajniach. V čase vysokej inflácie sa záujem zákazníkov o výhodné nákupy ešte viac zvýšil, čo viedlo k častejšiemu sledovaniu týchto ponúk.

Väčšina obchodov vydáva hlavný leták každý týždeň, často doplnený o krátkodobejšie akcie. Lidl sa však rozhodol zefektívniť túto komunikáciu a zrušil svoj štvrtkový leták. Všetky akciové ponuky sú teraz sústredené do jedného hlavného letáku, ktorý platí od pondelka. Zákazníci tak dostanú prehľad všetkých zliav a noviniek v jednom materiáli, čo zjednodušuje ich orientáciu v ponuke.

NEWSBYTE
Pozor na dovolenke: Jazda v žabkách vás môže stáť oveľa viac, než si myslíte (prehľad krajín)

Pozor na dovolenke: Jazda v žabkách vás môže stáť oveľa viac, než si myslíte (prehľad krajín)

POZOR: Nestiahlo vám inkaso za energie? Túto JEDNU vec určite nerobte, inak prídete o peniaze

POZOR: Nestiahlo vám inkaso za energie? Túto JEDNU vec určite nerobte, inak prídete o peniaze

POZOR: Známy slovenský dezert v ohrození, reťazec ho sťahuje z predaja! Toto určite nejedzte

POZOR: Známy slovenský dezert v ohrození, reťazec ho sťahuje z predaja! Toto určite nejedzte

Pozor na dovolenke: Jazda v žabkách vás môže stáť oveľa viac, než si myslíte (prehľad krajín)
Pozor na dovolenke: Jazda v žabkách vás môže stáť oveľa viac, než si myslíte (prehľad krajín)
POZOR: Nestiahlo vám inkaso za energie? Túto JEDNU vec určite nerobte, inak prídete o peniaze
POZOR: Nestiahlo vám inkaso za energie? Túto JEDNU vec určite nerobte, inak prídete o peniaze
POZOR: Známy slovenský dezert v ohrození, reťazec ho sťahuje z predaja! Toto určite nejedzte
POZOR: Známy slovenský dezert v ohrození, reťazec ho sťahuje z predaja! Toto určite nejedzte
Lidl
Zdroj: Depositphotos.com

Ekologický prístup a digitalizácia

Táto zmena nie je len o zjednodušení pre zákazníkov, ale aj o ekologickej zodpovednosti. Lidl dlhodobo preferuje digitálne formy komunikácie. Letáky sú dostupné vo forme emailových newsletterov, prostredníctvom aplikácií, na sociálnych sieťach či priamo na webovej stránke reťazca. Tento prístup nielen šetrí papier, ale umožňuje aj rýchlejšiu aktualizáciu ponúk a interaktívnejšiu komunikáciu so zákazníkmi.

Neprehliadnite

Lidl
AKTUÁLNE: Lidl vydal mimoriadne varovanie. Toto OKAMŽITE vráťte, peniaze vám dá aj bez bloku
Lidl
Žiadny vtip, ale realita: Lidl začne predávať čapované pivo
Lidl na Slovensku spustil vlastný e-shop: Bez potravín, no s výhodami

Podobný krok urobila aj spoločnosť Tesco, ktorá už na začiatku roku 2023 prešla výlučne na digitálne letáky. Spoločnosť týmto rozhodnutím ušetrí ročne tisíce ton papiera. Zákazníkov motivuje k registrácii v Clubcard aplikácii, kde môžu získať personalizované ponuky a výhody šité na mieru ich nákupným zvyklostiam.

Inovácie v oblasti pokladničných dokladov

Ekologické snahy obchodných reťazcov však nekončia pri letákoch. Kaufland nedávno predstavil novinku, ktorá umožňuje zákazníkom rozhodnúť sa, či si želajú vytlačiť potvrdenie z platobného terminálu po platbe kartou. Pri pokladni majú možnosť zvoliť si túto preferenciu, čo vedie k zníženiu spotreby papiera a redukcii odpadu.

Ak sa zákazník rozhodne potvrdenie nevytlačiť, pokladničný blok bude kratší, čo opäť prispieva k šetreniu zdrojov. Tento systém funguje na všetkých pokladniach, vrátane samoobslužných, a je dostupný pre všetkých zákazníkov, bez ohľadu na to, či využívajú vernostný program.

Budúcnosť bez papierových bločkov

Kaufland zároveň pracuje na ďalšom ekologickom riešení, ktoré umožní zákazníkom využívajúcim mobilnú aplikáciu a vernostnú kartu úplne sa vzdať tlače pokladničných dokladov. Takýto systém už funguje v niektorých iných reťazcoch a umožňuje ukladať bločky digitálne priamo do aplikácie. Zákazníci tak majú prehľad o svojich nákupoch na jednom mieste a prispievajú k ochrane životného prostredia.

Prechod na digitálne formy komunikácie a dokladov prináša viacero výhod. Zákazníci majú okamžitý prístup k aktuálnym ponukám a zľavám, môžu si ich jednoducho prehliadať na svojich smartfónoch či počítačoch. Personalizované ponuky a vernostné programy im navyše poskytujú výhody prispôsobené ich potrebám.

Prečítajte si aj

Stojí iPhone 13 za to? Mnoho užívateľov je toho názoru, že nie
Huawei začína testovať vlastný operačný systém na 1 milióne telefónov
Samsung Galaxy Tab S9, S9+ a S9 Ultra OFICIÁLNE: Top-end výbava hodná svetovej triedy!
Vodiči, POZOR: EÚ tajne zbiera údaje o vašej jazde. TAKTO tomu jednoducho zabránite
Huawei predstavil Harmony OS. Je pripravený nahradiť Android

Z ekologického hľadiska ide o významný krok smerom k udržateľnosti. Redukcia tlače letákov a bločkov znamená menej spotrebovaného papiera, čo prispieva k ochrane lesov a znižuje množstvo odpadu. Digitalizácia zároveň znižuje emisie spojené s distribúciou tlačených materiálov.

Obchodné reťazce na Slovensku sa aktívne zapájajú do ekologických iniciatív a prispôsobujú svoje stratégie moderným trendom. Prechod na digitálne letáky a doklady je reakciou na požiadavky zákazníkov aj na globálne výzvy v oblasti ochrany životného prostredia. Je pravdepodobné, že podobné kroky budú nasledovať aj ďalšie spoločnosti, čím sa digitálna komunikácia stane štandardom v retailovom sektore.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Aktuálne, peniaze, zdražovanie Prichádza až 25 % daň: Slováci ju zaplatia štátu povinne (platné od 1. 1. 2025)
Ďalší článok Nothing Phone (2a) Plus Community Edition Smartfón vytvorený komunitou: Nothing predstavuje unikátne zariadenie, vyrobí sa len 1 000 kusov!

Najčítanejšie

Slovensko, peniaze, Slováci, invetstovanie
KONIEC ďalších štyroch sviatkov: Štát má na stole VÁŽNU sťažnosť
4. júla 2025
Peniaze, ceny, štát, zdražovanie, príspevok, povinnosti, úspory, ušetriť, štipendium
ROZHODNUTÉ: Štát VEĽKEJ skupine ľudí pošle skoro 200 € priamo na účet (ako ich získať)
5. júla 2025
minca, euro, peniaze
Nemáte ju doma? Táto jedna minca vám zaplatí luxusnú dovolenku a ešte vám aj ostane!
5. júla 2025
peniaz, peniaze, euro, bankovky, DPH
Za horšie služby zaplatíme VIAC: Schválili zvýšenie cien, ľudia sa začínajú búriť
5. júla 2025

Najnovšie články

  • Niektoré krajiny tolerujú jazdu v žabkách, v iných dostanete pokutu (PREHĽAD)
  • POZOR: Ak vám v týchto dňoch nestiahlo platby za plyn a elektrinu, toto URČITE nerobte!
  • POZOR: Obľúbenú pochúťku Slovákov sťahuje veľký reťazec z predaja. Toto v žiadnom prípade nekonzumujte!
  • EÚ schvaľuje TVRDÝ zákon: Bude si čítať, o čom si píšete, správy odovzdáte povinne (+ dátum platnosti)
  • SPP bije na poplach: EÚ ničí to, čo máme. Hrozí OBROVSKÁ kríza, ktorá nás môže položiť na kolená

Bude sa vám páčiť

Lidl

Lidl šokuje zákazníkov: Zavádza veľkú novinku, bude v KAŽDEJ predajni!

26. júna 2025
Lidl

Lidl má VEĽKÚ novinku: TOTO bude odteraz v KAŽDEJ predajni!

13. júna 2025
mimoriadne, vajcia

MIMORIADNE: Slovenské obchody predávali nebezpečné vajcia. Objavili v nich plesne a larvy, mnohí ich majú doma

28. mája 2025
Lidl

Reťazec Lidl čelí veľmi nepríjemnej žalobe: Cez aplikáciu má sledovať každého zákazníka (čo sa deje)

25. apríla 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?