iphone 12 mini

Apple predáva iPhony bez nabíjačky: Ušetriť mohol až 6 miliárd eur

Štíhlejšie balenie, menšia uhlíková stopa a…viac peňazí v kase.

Spoločnosť Apple pred dvomi rokmi oznámila, že už nebude k smartfónom iPhone pribaľovať adaptér pre nabíjanie ani základné slúchadlá. Hlavným argumentom bolo životné prostredie. Takéto príslušenstvo má dnes takmer každý doma, ďalšie navyše zbytočne prispieva k tvorbe neželaného elektronického odpadu.

Keďže sú smartfóny iPhone dodávane bez nabíjačky a slúchadiel, ich balenie je podstatne kompaktnejšie. Apple vtedy uviedol, že vďaka zmenšeniu škatúľ sa na jednu paletu zmestí o 70 % iPhonov viac, čím môže naraz prepraviť k odberateľom väčší počet zariadení.

To má okrem iného pozitívny vplyv na emisie uhlíka. Apple kvôli menším baleniam dokáže ročne ušetriť až 2 milióny ton skleníkových plynov.

Apple
Ilustr. foto: Apple

Snaha pomôcť životnému prostrediu je určite skvelá, no je tu aj druhá stránka veci – peniaze. Kritici tohto kroku upozorňujú, že firma napriek odstráneniu príslušenstva neznížila ceny svojich mobilných produktov. Náklady na produkciu a prepravu jej teda klesli, no s maloobchodnými cenami to nepohlo.

Britský Daily Mail na margo toho uvádza, že Apple mohol takýmto spôsobom ušetriť (zvýšiť si zisk) po prepočte až takmer 6 miliárd eur. Odvoláva sa na odhad Bena Wooda, hlavného analytika výskumnej spoločnosti CCS Insight. Okrem toho, ďalších 270 miliónov eur mal Apple zinkasovať z predaja príslušenstva, ktoré v baleniach chýba.

TIP REDAKCIE
Doogee S98 Pro: Štýlový odolný smartfón s termokamerou už má svoju cenu!

Niektorí používatelia si nový adaptér alebo slúchadlá jednoducho zakúpili zvlášť, pokiaľ ho potrebovali. Analytik predpokladá, že Apple odstránením nabíjačky a slúchadiel ušetril na každom balení približne 32 eur.

Apple nie je jedinou firmou, ktorá zoštíhlila balenie svojich smartfónov. Rovnakou cestou sa vydal aj Samsung alebo spoločnosť Google. Rad Pixel 6 je prvým, ku ktorému Google nepribaľuje nabíjačky.

Apple to v každom prípade myslí s uhlíkovou neutralitou vážne. Hovorí o neustálych inováciách smerujúcich k šetreniu zdrojov a ochrane planéty, ktorú všetci spoločne zdieľame.

Kmeňové operácie firmy sú už teraz uhlíkovo neutrálne. Do roku 2030 sa to má týkať aj celého dodávateľského reťazca. Jedným z aspektov na ceste k tomuto cieľu je práve znižovanie množstva materiálov, ktoré sa používajú na výrobu produktov a ich obalov.