World of Warcraft: Cataclysm oslávil 11 rokov, reakcie na datadisk sú zmiešané

Mnohí tento datadisk považujú za moment, kedy titul začal upadať. Išlo o prekvapivý zvrat, nakoľko v priebehu predošlých dvoch datadiskov (The Burning Crusade a Wrath of the Lich King), hráči, naopak, vo veľkom pribúdali.

Blizzard nedávno oslávil ďalšie významné jubileum. Presne 7. decembra 2010 debutoval titul World of Warcraft: Cataclysm, v poradí tretie rozšírenie známej hernej série. Do obľúbeného sveta miliónov hráčov priniesol mnoho významných zmien, no tie sa nepozdávali všetkým.

Mnohí tento datadisk považujú za moment, kedy titul začal upadať. Išlo o prekvapivý zvrat, nakoľko v priebehu predošlých dvoch datadiskov (The Burning Crusade a Wrath of the Lich King), hráči, naopak, vo veľkom pribúdali.

Prečo? Dá sa povedať, že WoW bolo od roku 2004 takmer nezmenené, nerátajúc nové zóny, navýšenie maximálnej úrovne a s ňou súvisiaci dodatočný obsah. Práve to však zrejme bolo to, čo hráči obľubovali. Cataclysm síce priniesol dve nové rasy, no vo veľkom zmenil hernú mapu, čísla životov navýšil na priam astronomické hodnoty (i keď tento trend sa objavil už koncom Wrath of the Lich King) a najmä výrazne znížil náročnosť.

Menej náročné, menej záživné?

Ostrieľaní veteráni si pamätajú, že v rokoch 2004-2010 bol aj tzv. levelovací proces skvelým zážitkom. Bola to výzva, bola to zábava. S príchodom datadisku Cataclysm však výzva akosi upadla do zabudnutia. Proces bol aj napriek navýšeniu maximálnej úrovne rýchlejší a pre mnohých aj menej záživný.

TIP REDAKCIE
Huawei P50 Pro a P50 Pocket prichádzajú do Európy: Koľko budú stáť?

Ďalšia vec, ktorá sa mnohým nepozdávala, bol obsah ponúkaný po dosiahnutí maximálnej úrovne. Cataclysm v porovnaní s predchádzajúcimi datadiskami priniesol citeľne menej dungeonov a raidov, na ktoré sa ešte k tomu aj celkom dlho čakalo. Inými slovami, jednotlivé patche, respektíve verzie, trvali niekedy až príliš dlho, čo viedlo k úpadku zo strany užívateľov.

Niekomu po chuti, niekomu proti srsti

Samozrejme, treba sa pozrieť aj na druhú stranu mince. Rýchlejší levelovací proces znamenal, že hráči sa k tzv. end-game obsahu dostali rýchlejšie. To sa páčilo najmä tým, ktorí sa do hry pridali neskôr a chceli čo najrýchlejšie dobehnúť to, čo zameškali. Grafické zmeny síce neboli ktovieako výrazné, no našli sa. A samozrejme, v porovnaní s predošlými datadiskami bol aj herný štýl ako taký o niečo svižnejší, čo viacerí považovali za veľké plus.

Štatistiky síce hovoria svoje, no aj napriek tomu je Cataclysm pre mnohých hráčov jedným z najboľúbenejších datadiskov. Mnohí začali hrať práve počas neho a hrajú do dnešného dňa. Poniektoré hodnotenia síce Cataclysm veľmi nechvália, no treba si ho najskôr vyskúšať na vlastnej koži a až potom si urobiť akýsi obrázok.

Total
3
Zdieľaní
Total
3
Zdieľať