Amazon má zaplatiť pokutu 1,1 miliardy €. Údajne tlačil predajcov k využívaniu svojich logistických služieb

Výška pokuty má odrážať nielen závažnosť stratégie Amazonu, ale aj jej dlhoročné trvanie.

Pokutami na adresu svetoznámych spoločností sa to v posledných mesiacoch len hemží. Najnovšou obeťou je obchod Amazon, ktorého v Taliansku pokutovali čiastkou až 1,1 miliardy eur. Údajne zneužíval svoje dominantné postavenie na trhu, píše The Verge.

Amazon mal tlačiť miestnych predajcov k využívaniu jeho logistickej služby Fulfilment by Amazon, skrátene FBA. Tvrdí, že sa proti rozhodnutiu talianskych protimonopolných úradov odvolá.

Čiastka 1,1 miliardy eur je jednou z najväčších pokút, aké boli kedy uložené zo strany jednej krajiny. Práve Taliansko sa v tomto ohľade činí veľmi aktívne. Len minulý mesiac miestne regulačné úrady pokutovali okrem Amazonu aj Apple, a to z dôvodu údajného sprisahania s cieľom obmedziť dodávky produktov značiek Apple a Beats. Amazon v tom čase dostal pokutu len 69 miliónov eur.

V najnovšom prípade sa o pokutovanie internetového obchodu snaží úrad Autorità Garante della Concorrenza e del Mercato, inak známy ako AGCM. Konkrétne sa má zaoberať výhodami, ktoré Amazon poskytuje predajcom platiacim za využívanie jeho logistickej služby FBA. Predajcovia, ktorí sú v nej registrovaní, môžu označiť svoj tovar špeciálnou značkou a taktiež sa zúčastňovať rôznych akcií, ako sú napríklad Black Friday, Prime Day či Cyber Monday.

TIP REDAKCIE
MIMORIADNE: Slovenská pošta, Aliexpress a Wish podpísali zmluvu. Koniec doplácania DPH a cla!

“Vyšetrovaním sa zistilo, že ide o funkcie platformy Amazon.it, ktoré sú kľúčové pre úspech predajcov a zvýšenie ich predajov,” uvádza AGCM vo svojom vyhlásení. “Týmto konaním Amazon poškodil konkurenčných prevádzkovateľov logistických služieb, pretože im znemožnil prezentovať sa online predajcom ako poskytovatelia služieb o kvalite porovnateľnej s FBA, Toto konanie tak zväčšilo priepasť medzi silou spoločnosti Amazon a silou konkurencie aj pri doručovaní dodávok v rámci elektronického obchodu.”

ACGM deklaruje, že výška pokuty odráža nielen závažnosť stratégie Amazonu, ale aj jej dlhoročné trvanie. Okrem toho musí obchod v Taliansku upraviť svoje praktiky a poskytnúť všetkým podnikom tretích strán na svojej platforme rovnaké privilégiá, a to bez ohľadu na to, či sú používateľmi FBA.

Total
1
Zdieľaní
Total
1
Zdieľať