Škoda po 2 týždňoch obnovuje výrobu. Stále však bude fungovať v úspornom režime

Škoda pritom nie je jediná automobilka, ktorá trpí následky polovodičovej krízy. Svoje by vedel povedať aj Volkswagen, ktorý vyrobil o 35 % menej automobilov, či Stellantis, ktorý mal výrobu zredukovať o zhruba 30 %.

Česká automobilka Škoda po dvoch týždňoch neaktivity obnovila výrobu. Prestávku si musela dať kvôli stále pretrvávajúcemu nedostatku čipov. A žiaľ, jej činnosť bude touto situáciou postihnutá aj v nasledujúcich mesiacoch. Bude totiž fungovať v akomsi úspornom režime.

Automobilka v období od januára do septembra takmer zdvojnásobila svoj prevádzkový zisk, a to zo 469 miliónov eur na 900 miliónov eur, informuje agentúra ČTK. “Nedostatok polovodičov a obmedzená dostupnosť dielov v dôsledku úzkych miest v dodávateľských reťazcoch automobilového priemyslu predstavujú od tretieho štvrťroku tvrdý úder pre doterajší silný rastový kurz spoločnosti Škoda Auto,” uvádza člen predstavenstva, Christian Schenk. “Aj napriek tejto zložitej situácii, ktorá viedla k zníženiu dodávok zákazníkom, sme vďaka dôkladnému riadeniu produktového mixu a trvalému znižovaniu nákladov nakoniec v prvých troch kvartáloch dokázali takmer zdvojnásobiť prevádzkový zisk oproti minulému roku.”

Nedostatok čipov poznačí automobilku na minimálne niekoľko ďalších mesiacov. Údajne bude funovať v obmedzenom režime. “Aj za pretrvávajúci dopyt po našich vozidlách a vysoký stav objednávok musíme našu výrobu obmedziť,” prehlásil Schenk. O akých číslach sa bavíme? Škoda ráta s tým, že tento rok vyrobí celkovo o 250 tisíc automobilov menej, než sa pôvodne predpokladalo.

TIP REDAKCIE
Honor 60 a Honor 60 Pro OFICIÁLNE: Plynulé displeje, kvalitné foťáky aj bleskové nabíjanie

Škoda pritom nie je jediná automobilka, ktorá trpí následky polovodičovej krízy. Svoje by vedel povedať aj Volkswagen, ktorý vyrobil o 35 % menej automobilov, či Stellantis, ktorý mal výrobu zredukovať o zhruba 30 %. Dokopy strata týchto automobiliek činí približne 1,4 milióna vozidiel.

Samozrejme, toto je len pár príkladov. Následky si všíma aj Peugeot, ktorý dokonca musel vymeniť digitálne tachometre za analógové.

Total
43
Zdieľaní
Total
43
Zdieľať