Trh s notebookmi ovládli značky Lenovo a HP, dokopy si pripisujú takmer 50-percentný podiel

Segmentu sa darilo najmä vďaka pandémii koronavírusu, kvôli ktorej boli mnohí z nás nútení ostať doma a prejsť na prácu či štúdium z domu.

0

Prenosným počítačom sa v druhom kvartáli 2020 náramne darilo. Segment zaznamenal až 27-percentný medziročný nárast, stojí v správe Strategy Analytics.

Značný nárast dopytu po prenosných počítačoch, resp. notebookoch, bol okrem iného zapríčinený aj pandémiou COVID-19, kvôli ktorej muselo (a stále musí) mnoho pracujúcich i študentov ostať doma a prejsť na prácu/štúdium z domu. Desktopy by na tieto účely poslúžili taktiež, no notebooky sú predsa len kompaktnejšie a prenosnejšie, čo je pri práci alebo štúdiu skvelou výhodou.

Zdroj: Strategy Analytics/Gizmochina

Trhu s notebookmi dominovala spoločnosť Lenovo, ktorá si pripisuje presne 25-percentný podiel. Za ním, vo veľmi tesnom závese, sa nachádza výrobca HP, ktorý sa zaslúžil o 24,8-percentný podiel na trhu.

Tretiu, štvrtú a piatu priečku obsadili spoločnosti Dell, Apple a Acer. Prvý spomenutý výrobca sa zasluhuje o 15,6 % trhu, druhý o 8,5 % a tretí len o 6,7 %. O zvyšných 19,4 % sa delia ostatní výrobcovia.

V správe Strategy Analytics stojí, že najčastejšími účelmi, za akými si zákazníci kupovali nové notebooky, boli štúdium, práca a hranie hier. Dosť žiadané údajne boli aj Chromebooky, a to primárne študentami.

Obzeráš sa aj ty po novom notebooku? Rozhodne si prečítaj o špičkovom MateBook X Pro od Huawei, ktorému sme na našom webe venovali samostatný článok. Pre študentov zas odporúčame HONOR MagicBook 14, ktorý sme v našej redakcii takisto otestovali.