Xiaomi: Do Európy sa naplno pustíme v roku 2020!

Xiaomi to s Európou myslí vážne. Ofenzívu spustí už v budúcom roku.

1

Xiaomi je minimálne na Slovensku veľmi populárnou voľbou pre ľudí, ktorí chcú najmodernejšie technológie v smartfóne za ľudovú cenu. Čínsky výrobca v Európe aj napriek tomu nepatrí medzi najväčších výrobcov, čo chce zmeniť už čoskoro. Vyplýva to z informácií servera ITHome.

Európsky trh s prehľadom ovláda Samsung. Patrí mu totiž až 35,7 % podiel, zatiaľ čo Huawei a Apple si podelili druhé a tretie miesto (22,2 % a 18,6 %). Xiaomi sa tak musel uspokojiť so štvrtou priečkou (10,5 %), čo sa spoločnosti pochopiteľne nepáči. Verí totiž, že má na viac. Riaditeľ dcérskej značky Xiaomi, Redmi, na čínskej sociálnej sieti Weibo naznačil, že sa to zmení už v roku 2020. Výrobca chce totiž zatlačiť aj na starý kontinent, kde chce predať podstatne viac zariadení.

Lu Weibing na Weibo zverejnil príspevok vyššie, v ktorom vysvetľuje, že Xiaomi a Redmi chcú v Európe začať predávať viac high-end zariadení. V treťom kvartáli 2019 sa im podarilo dosiahnuť vyše 10 % podiel na trhu, čo je v porovnaní s minulým rokom nárast o 73 %. Kvalitné produkty s „milými cenami hýbu ľuďmi,“ povedal. Rovnaký prístup podľa neho funguje aj na trhoch, ktorých kúpna sila je podstatne vyššia než v mnohých ázijských krajinách.

Podiel výrobcov smartfónov na trhu (Q3 2019)

Keď sa Xiaomi rozhodne zatlačiť na konkrétny trh, prináša to výsledky. Pekným príkladom je napríklad India, kde sa Xiaomi vyšvihol na prvú priečku, čím z trónu zhodil aj Samsung či Huawei. Keď sa v čase vrátime ešte o čosi ďalej, spomenúť si môžeme aj na Huawei, ktorý bol pred pár rokmi v Európe neznámym výrobcom. Teraz je situácia vďaka snahe výrobcu úplne iná.

Či sa Xiaomi podarí uspieť v Európe tak, ako si to zaumienili, je otázka času. Pre zákazníkov a fanúšikov Xiaomi to však znamená jedno. Viac kvalitných zariadení za rozumné ceny.