Telekom momentálne bojuje s rozsiahlym výpadkom mobilnej siete. Nefungujú hlasové služby či mobilné dáta. Problém nám hlásite z Bratislavského, Trenčianskeho, Trnavského či Banskobystrického kraja.
Na problém reaguje aj technická podpora Telekomu, ktorá zákazníkov upozorňuje na výpadok hlasových aj internetových služieb.
Problém sme potvrdili aj u nás. Volať aj dátovať sme skúšali z troch rôznych miest na Slovensku (Bratislava, Nové Mesto nad Váhom, Lučenec). Podľa vašich informácií sú problémové aj ďalšie slovenské lokality.
Telekom sa k celej situácii zatiaľ nevyjadril. TECHBYTE.sk momentálne zisťuje ďalšie informácie. Článok budeme aktualizovať hneď, ako zistíme detaily.
Aktualizované 12:45
Telekom pre TECHBYTE potvrdil, že problémy vznikli o 10:35. „Povaha problému je plošná a náhodná, t.j. zákazníci sa s ním môžu stretnúť na celom Slovensku, ale netýka sa všetkých čísel. T.j. niektorí zákazníci môžu volať medzi sebou alebo byť dovolateľní z inej siete alebo volať do inej siete. Iní nie a sieť sa im javí ako preťažená,“ píše Telekom.
Technický problém mal nastať na komponente, ktorý prepája hovory a registruje čísla v sieti, čo v praxi znamená, že zákazník sa javí ako nedovolateľný alebo sa nemôže dovolať do siete Telekomu.
Aktualizované 13:40
Telekom pomaly ale isto sprístupňuje sieť. Niektorým zákazníkom striedavo nabiehajú dáta alebo hlasové služby. O plnom vyriešení budeme informovať.
Aktualizované 16:20
„Po analýze problému začínajú cca od 14:00 nabiehať na naše mobilné siete prví zákazníci a obnovujú sa im hlasové i dátové služby. Spätná registrácia prebieha vo vlnách, nie plošne, preto by sme chceli zákazníkov ešte poprosiť o trpezlivosť. Ospravedlňujeme sa za prebiehajúcu nedostupnosť služby, naďalej pracujeme na opätovnom sprevádzkovaní v plnom rozsahu. Ďakujeme za pochopenie,“ vysvetľuje Telekom.