Nemecký automobilový koncern Volkswagen pristúpil k uzavretiu jednej zo svojich čínskych tovární v meste Nan-ťing, píše Electrive. Rozhodnutie prichádza v období, keď európski výrobcovia čelia rastúcej konkurencii domácich čínskych značiek a meniaceho sa dopytu smerom k elektrickej mobilite.
Závod fungujúci od roku 2008 ako spoločný projekt so spoločnosťou SAIC disponoval ročnou výrobnou kapacitou presahujúcou 360 000 vozidiel. Prevádzka sa zameriavala predovšetkým na produkciu modelov so spaľovacími motormi vrátane vozidiel Škoda Kamiq, Škoda Superb a Volkswagen Passat v prevedení sedan.
Predstavitelia koncernu oficiálne oznámili ukončenie výrobných aktivít s tým, že kompletné uzavretie závodu sa očakáva do konca aktuálneho roka. Produkcia kľúčových modelov bude presunutá do iných výrobných závodov v tej istej čínskej provincii.

Preorientovanie na elektrické vozidlá
Spoločný podnik SAIC Volkswagen reaguje na trhové trendy transformáciou vybraných výrobných kapacít na produkciu elektrických vozidiel. Táto stratégia reflektuje rastúci dopyt po elektrifikovaných modeloch na čínskom trhu, ktorý predstavuje kľúčový región pre nemeckú automobilku.
Napriek tomu, že európsky trh zostáva pre Volkswagen najvýznamnejší z hľadiska trhového podielu, čínske územie generuje vyše 30 percent celkových globálnych predajov koncernu. Práve preto je adaptácia na lokálne trhové podmienky kritická pre udržanie konkurencieschopnosti.
V prvom polroku zaznamenal SAIC Volkswagen mierny nárast predajov o 2,3 percenta v medziročnom porovnaní. Spoločnosť aktuálne uvádza na čínsky trh novú generáciu elektrických modelov vrátane ID.4X Smart Edition, ID.3 Smart Edition a ID.3 GTX, ktoré sú špecificky vyvíjané a vyrábané pre miestny trh.
Budúce smerovanie a investície
Čínsky automobilový trh v súčasnosti hostí 129 domácich automobilových značiek, čo vytvára extrémne konkurenčné prostredie pre zahraničných výrobcov. Globálne automobilky vrátane Volkswagenu musia neustále prispôsobovať svoje stratégie meniacim sa preferenciám čínskych spotrebiteľov.
SAIC Volkswagen predstavil ambiciózny plán, v rámci ktorého chce do roku 2030 uviesť na trh viac než 20 nových modelov. Portfólio bude zahŕňať plne elektrické vozidlá, modely s predĺženým dojazdom (EREV) a plug-in hybridné varianty.
Vedenie koncernu zdôrazňuje, že napriek rastúcemu významu elektromobility budú vozidlá so spaľovacími motormi naďalej tvoriť podstatnú časť obchodnej stratégie. Tento prístup vychádza z ekonomickej reality, keďže konvenčné pohony stále generujú majoritnú časť príjmov spoločnosti.
Transformácia čínskych výrobných kapacít Volkswagenu predstavuje širší trend v automobilovom priemysle, kde tradičné značky hľadajú rovnováhu medzi súčasnými tržbami a budúcimi technologickými požiadavkami. Úspech tejto stratégie bude závisieť od schopnosti koncernu efektívne konkurovať domácim čínskym výrobcom v oblasti elektrických vozidiel pri súčasnom udržaní profitability tradičných modelov.