Obľúbený obchodný reťazec Tesco spúšťa pilotný projekt a v rámci neho bude zákazníkom rozdávať potraviny zadarmo. Stane sa tak vo vybraných lokalitách a pôjde o produkty, ktorým končí spotreba.
Ako uvádza portál BBC, zákazníci si na konci dňa môžu tieto produkty zobrať úplne bezplatne. Tesco chce takýmto spôsobom predísť plytvaniu potravinami.
Tesco bude rozdávať potraviny zadarmo
Pilotný projekt zavedie britský obchodný reťazec v nasledujúcich mesiacoch. Potraviny zadarmo však zákazníci dostanú až po určitej hodine, konkrétne po 21:30 hodine, kedy je viac-menej jasné, že reťazec ich už nepredá. Zlacnené položky so žltou nálepkou budú k dispozícii zadarmo v niektorých menších expresných predajniach. Presné lokality týchto predajní, ale reťazec nateraz tají.
Plytvanie potravinami je globálny problém a Tesco sa snaží proti tomuto bojovať viacerými spôsobmi. Už teraz daruje výrobky s končiacim dátumom spotreby rôznym charitatívnym organizáciám a potravinovým bankám. Pilotný projekt, v rámci ktorého bude rozdávať potraviny aj zákazníkom, chce plytvanie potravinami znížiť ešte viac. Spoločnosť podľa BBC uviedla, že potraviny, ktorým končí trvanlivosť, ponúkne najprv charitatívnym organizáciami, potom svojim pracovníkom a až nakoniec zákazníkom, ktorí si ich budú môcť zadarmo vziať.
Zníženie plytvania potravinami
Hovorca spoločnosti Tesco uviedol, že novinka sa zavedie v malom počte predajní Tesco Express v Spojenom kráľovstve. Ako sme naznačili, konkrétne miesta ani dátum spustenia pilotného projektu, neboli špecifikované. Dodal, že skúšobná verzia projektu umožní zákazníkom vziať si na konci dňa všetky zostávajúce položky so žltou nálepkou úplne zadarmo. Tesco patrí vo Veľkej Británii k jedným z najväčších potravinových reťazcov. Má až 27,8-percentný podiel na trhu. V Spojenom kráľovstve prevádzkuje 3700 predajní a ďalších približne 750 predajní má v zahraničí. Výnimkou nie je ani Slovensko.
Nepredpokladá sa, že Tesco v blízkej dobe zavedie podobnú prax aj na Slovensku. Reťazec potraviny, ktorým končí trvanlivosť, zlacňuje priebežne a na konci dňa si ich zákazníci môžu kúpiť s výraznou zľavou. Často ide o cenu, ktorá je oproti pôvodnej nižšia až o 70 percent. Aj na Slovensku reťazec označuje produkty, ktorým sa blíži koniec spotreby, žltými nálepkami, aby boli jasne odlíšené od štandardných výrobkov. Každopádne, zo strany spoločnosti Tesco ide o zaujímavý krok, ktorým môže znížiť plytvanie potravinami na minimum. Ak sa vo Veľkej Británii projekt uchytí, je nádej, že niečo podobné Tesco časom zavedie aj v iných krajinách.