Markíza zaviedla od 21. mája tohto roka zákaz pretáčania reklám. Túto technológiu museli do svojich služieb implementovať všetci operátori, ktorí vysielanie Markízy ponúkajú. Po novom už používateľ, ak sleduje program z archívu, nemôže reklamu preskočiť.
Televízia tvrdí, že reklama patrí k jednému z jej hlavných príjmov a pretáčanie reklám jej tieto príjmy, prirodzene, znižovalo. Krok, ktorý nie je medzi divákmi obľúbený, tak bol zo strany televízie nevyhnutý.
Reklama môže narušiť celkový zážitok zo sledovania televízne. Pretože zaujímavé momenty sú prerušené reklamným blokom. Čo sa týka súkromných slovenských televízií, zákaz pretáčania reklám zatiaľ zaviedla len Markíza, hoci v minulosti o tomto kroku uvažovala aj konkurenčná televízia JOJ. TV JOJ pritom nevylučuje, že zákaz pretáčania reklamných blokov v budúcnosti zavedie do praxe.
Markíza v hľadáčiku protimonopolného úradu
Televízia Markíza sa aktuálne dostala do sporu so štátom. Protimonopolný úrad Slovenskej republiky (PMÚ SR) chce preveriť zneužívanie dominantného postavenia. Ako píše na svojom webe, začal správne konanie v súvilosti so spôsobom spoplatnenia licencie na TV archív.
Konanie začalo začiatkom apríla a PMÚ tak urobil z vlastného podnetu. Ide preveriť možné zneužívanie dominantného postavenia TV Markíza a to v súvislosti s udeľovaním licencie na poskytovanie TV archívu a ďalších služieb (tzv. nelineárnych televíznych programových služieb).

Čo prekáža úradu?
Protimonopolný úrad SR spresnil, že začatie správneho konania neznamená, že televízia porušila súťažné pravidlá a ani neprejudikuje závery. Správne konanie bude ukončené až po prešetrení všetkých náležitostí, pričom ak PMÚ SR zistí, že televízia zneužila svoje postavenie, hrozí jej pokuta.
„Podľa zákona môže PMÚ za porušenie zákazu zneužitia dominantného postavenia uložiť podnikateľovi pokutu do 10 % z celosvetového obratu za predchádzajúce účtovné obdobie,“ uviedol úrad.
Úrad ďalej objasnil, prečo začal správne konanie: „PMÚ začal správne konanie na základe vykonaného prešetrovania, počas ktorého získal informácie naznačujúce že tento komerčný vysielateľ (prevádzkovateľ tzv. lineárnych televíznych programových služieb) uplatňuje voči prevádzkovateľom retransmisie (operátorom) neprimerané obchodné podmienky. Takýto postup mohol viesť k zvýšeniu nákladov niektorých operátorov pôsobiacich na území Slovenskej republiky a porušeniu zákona zo strany podnikateľa.“
Aký je postoj Markízy?
Manažér korporátnej komunikácie a korporátnych záležitostí skupiny Markíza Štefan Frimmer pre portál Mediálne.sk uviedol stanovisko spoločnosti. Hovorí, že Markíza pri svojom podnikaní rešpektuje všetky pravidlá, ktoré vyplývajú z právnych predpisov. Dodal, že spoločnosť odmieta tvrdenia, ktoré naznačujú, že televízia uplatňuje voči svojim obchodným partnerom neprimerané obchodné podmienky.
Ako napokon skončí zákaz pretáčania reklám v TV archíve, to rozhodne až stanovisko PMÚ SR. Divákom ale svitá aspoň maličká nádej, že sa reklám v archíve zbavia. Opäť tak budú môcť svoje obľúbené relácie sledovať bez prerušovania reklamnými blokmi.
Viac o zákaze pretáčania reklám sa dozviete v samostatnom článku.