Nedávno som na Steame objavil hru, ktorá ma zaujala nielen svojou nekonvečnou tématikou, ale aj hrateľnosťou a in-game mechanikami. Reč je o titule s názvom Vampire: The Masquerade – Bloodhunt, ktorý debutoval 27. apríla. Figuruje ako súčasť univerza World of Darkness, pričom vyvinutý bol švédskym štúdiom Sharkmob.

Hernú sekciu prináša ROG

Zdroj: ROG

Vampire: The Masquerade – Bloodhunt: Kto všetko si môže zahrať?

Vampire: The Masquerade – Bloodhunt je titul dostupný na dvoch platformách, a to PC (Windows) a PlayStation 5. Žiaľ, podpora pre PlayStation 4 chýba. Dobrou správou však je, že si ho môžete zahrať bezplatne, hoci je k dispozícii možnosť mikrostransakcií. No o tom neskôr.

Vampire: The Masquerade – Bloodhunt: Systémové požiadavky

Minimálne:

OSWindows 10 (64-bit)
ProcesorIntel Core i5-7400 alebo AMD Ryzen 1300X
Pamäť (RAM)8 GB
Úložisko20 GB (HDD)
Grafická kartaNVIDIA GeForce GTX 970 alebo AMD Radeon RX 580
DirectX11

Odporúčané:

OSWindows 10 (64-bit)
ProcesorIntel Core i7-8700K alebo AMD Ryzen 5 3600X
Pamäť (RAM)16 GB
Úložisko20 GB (SSD)
Grafická kartaNVIDIA GeForce GTX 1080 alebo Radeon RX Vega 64
DirectX12
Zdroj: Roman Drexler (TECHBYTE.sk)

Vampire: The Masquerade – Bloodhunt: O čo ide?

Vampire: The Masquerade – Bloodhunt je pomerne čerstvá hra z mnohými obľúbeného žánru battle royale. V úvode som spomenul nekonvenčnú tématiku, a to z toho dôvodu, že celá sa točí okolo upírov a iných podsvätných kreatúr. Českí a slovenskí hráči sa dokonca môžu tešiť na malý estetický bonus – bojisko je zasadené do ulíc Prahy.

Ako býva pri battle royale tituloch zvykom, aj vo Vampire: The Masquerade – Bloodhunt bojujete proti ostatným hráčom, a to buď sami za seba alebo v tíme. Vašou úlohou je preskúmať mapu, nájsť zbrane a prežiť v nepriateľskými hráčmi preplnenom a pravidelne sa zmenšujúcom priestore. V boji si môžete pomôcť aj abilitiami, ktoré sú špecifické pre každú triedu (archetype).

Vampire: The Masquerade – Bloodhunt: Grafické spracovanie

Hra ma po grafickej stránke oslovila. V grafických nastaveniach si môžete prispôsobiť kvalitu spracovania až na úroveň “Ultra”, ktorá dá zabrať aj tým náročnejším zostavám. Hra vyzerá dobre aj v kútoch, do ktorých sa hráč len tak nepozrie, čo je veľký plusový bod. Rovnako nemôžem skritizovať ani vizuálne prevedenie tieňov, osvetlenia, postáv a pohybu.

Vampire: The Masquerade – Bloodhunt po grafickej stránke síce nepatrí medzi špičku, no pri battle royale tituloch sa to dá pochopiť. Pri tomto žánre je dôležité, aby si mohlo zahrať čo najviac ľudí, a teda vývojári musia prihliadať aj na skutočnosť, že nie každý má doma niekoľko tisícové zostavy. Aj napriek tomu však hra vyzerá veľmi dobre.

Zdroj: Roman Drexler (TECHBYTE.sk)

Vampire: The Masquerade – Bloodhunt: Úvodné kroky

Po spustení hry vás čaká krátka ukážka, ktorá vám síce toho veľa nepovie, no aspoň sa na ňu dobre pozerá. Za ňou nasleduje prvý dôležitý proces – výber triedy (archetype). Na výber máte zo šiestich, a to Brute, Vandal, Saboteur, Prowler, Siren, Muse a Enfoncer. Pri každej z nich je uvedený krátky popis vrátane vysvetliviek špeciálnych atribút.

No ak náhodou patríte medzi tých nerozhodných, žiadny strach. Triedu je možné meniť pred začiatkom každého zápasu.

Akonáhle si vyberiete, ste vypustení do miesta prezývaného Elysium. Ide o stredoveký objekt doplnený o výťah, knižnicu a dokonca aj párty miestnosť, kde si môžete krátiť čakanie na zápas počúvaním kvalitnej hudby (súdiac, že sedí vášmu vkusu).

Čas si však môžete krátiť aj plnením úloh, ktoré indikuje výkričník nad hlavami niektorých NPC. Inštrukcie k jednotlivým úlohám nájdete v príslušnej sekcii, ku ktorej sa dostanete cez in-game menu stlačením tabulátora.

Vampire: The Masquerade – Bloodhunt: Mechaniky

Keď už sme spomenuli sekciu s úlohami, môžeme sa rýchlo povenovať aj ostatným dostupným sekciám. Prvou je Noir Pass, kde môžete sledovať postup svojho battle passu. S každou úrovňou získate nové odmeny v podobe outfitov, úprav vizuálu alebo tokeny, ktoré môžete minúť v in-game obchode.

V tomto obchode sú dve podsekcie. V prvej môžu hráči utratiť nadobudnuté tokeny za prémiové outfity, v druhej si majú možnosť nakúpiť tokeny. Tie prichádzajú v štyroch balíčkoch za ceny od 9,99 do 99,99 eur.

V ďalšej sekcii natrafíte na výzvy, na ktorých splnenie máte buď 24 hodín alebo celý týždeň. Tieto výzvy sú celkom zábavné a nie vždy jednoduché, takže sa občas budete musieť aj trochu posnažiť. Týmto môžeme premostiť k sekcii “Mastery”, kde môžete sledovať dosiahnuté úspechy.

Samozrejme, nechýba ani sekcia akéhosi kódexu, kde si vaša postava zapisuje dôležité informácie ohľadom rôznych objektov vrátane zbraní a postáv.

Vampire: The Masquerade – Bloodhunt: Herné režimy a hrateľnosť

Hráči majú na výber z dvoch, respektíve troch herných režimov. V prvom režime bojujete sami za seba, teda štýlom všetci proti všetkým. V druhom sa zoskupujete do dvojíc, v treťom do trojíc. Posledný herný režim (trojice) je však zatiaľ vo fáze beta testovania, a teda sa môžu vyskytnúť nejaké tie chybičky.

Tí, ktorí hrajú Vampire: The Masquerade – Bloodhunt prvýkrát, môžu absolvovať tutoriál, ktorý oboznamuje s použitím zbraní, pohybom, vysávaním krvi z civilistov a bojom. Na môj vkus však nebol veľmi informatívny a na mnohé veci som musel prísť sám.

Zdroj: Roman Drexler (TECHBYTE.sk)

Pri štarte každej hry si vyberáte triedu, za ktorú chcete hrať, a následne váš spawn point (miesto, kde začínate). Ak si spawn point nevyberiete, bude vám pridelený automaticky.

Tu už sa púšťame do gameplayu, ktorý hodnotím veľmi pozitívne. Tmavé pražské ulice sú plné áut, ľudí a vysokých budov, ktoré ponúkajú mnoho možností úkrytu i útoku. A ako sa na ne dostanete? Jednoducho – proste sa po nich vyšplháte.

Náhodne po mape môžete nájsť rôzne vybavenie a zbrane. Bojovať môžete na blízko i na diaľku, a to s automatickými puškami, ostreľovacími puškami alebo brokovnicami. Záleží len na vašej preferencii.

V uliciach sa okrem nepraiteľov pohybujú aj civilisti, z ktorých môžete vysať krv. Tento proces trvá niekoľko sekúnd a okrem toho, že obnovuje vaše zdravie, poskytuje aj nejaké tie bonusové výhody. Patrí medzi ne napríklad rýchlejšia regenerácia alebo dodatočný život. V sólo režime totižto všetci začínajú s dvoma životmi, v dvojiciach a trojiciach má každý po jednom.

Keď zneškodníte nepriateľa, musíte dbať na to, aby ste ho dorazili. Môžete tak urobiť tým, že mu uštedríte niekoľko dodatočných rán. Ak tak neurobíte, nepriateľ zotrvá na zemi niekoľko sekúnd, po ktorých uplynutí sa despawne a stratí život. Akonáhle počet životov (váš alebo nepriateľov) dosiahne nulu, je koniec.

Po skončení zápasu získate body skúseností (XP), ktoré prichádzajú v dvoch verziách. Prvá verzia XP je pre váš profil, druhá pre danú triedu, za ktorú ste zápas odohrali.

A čo sa týka čakania na zápas, vyhľadávanie, aspoň u mňa, trvalo v priemere okolo dvoch až štyroch minút, čo nie je vôbec zlé.

Vampire: The Masquerade – Bloodhunt: Pocity a dojmy

Vampire: The Masquerade – Bloodhunt vo mne zanechal veľmi dobrý dojem. Priznám sa, keď som hru začínal testovať, nemal som príliš vysoké očakávania, nakoľko nedávne recenzie na Steame boli zmiešané. Celkové recenzie, ktorých je v čase písania tohto článku vyše 40 000, však titul hodnotili pozitívne.

Osobne som si hranie Vampire: The Masquerade – Bloodhunt užíval. Hra je akčná, zábavná a má cit pre postup, čo považujem za kľúčový aspekt. Ak ste fanúšikom žánru battle royale a obľubujete upírsku tématiku, táto hra rozhodne stojí aspoň za vyskúšanie.

Zdroj: Roman Drexler (TECHBYTE.sk)

Vampire: The Masquerade – Bloodhunt: Na čom som testoval?

Vampire: The Masquerade – Bloodhunt som testoval na hernom notebooku ROG Flow Z13. Toto zariadenie sa môže pochváliť špičkovým procesorom Intel Core i9-12900H, grafickou kartou NVIDIA GeForce RTX 3050 (4 GB) a 16 GB operačnej pamäte RAM.

Tieto komponenty sa ukrývajú pod 13,4-palcovým IPS displejom s pomerom strán 16:10, rozlíšením 1 920 x 1 200 pixelov, jasom 500 nitov a podporou pre obnovovaciu frekvenciu 120 Hz.

A ako si notebook viedol? Veľmi dobre. Pri hraní na “Ultra” nastaveniach sa priemerné snímkovanie pohybovalo okolo 60 až 90 FPS, čo je na tak kompaktné zariadenie úctyhodný výkon. Po znížení kvality grafiky na stredné nastavenia snímkovanie prekračovalo 100 FPS a chytalo sa hranice 120 FPS. Ventilátory však dostávali poriadne zabrať – točili sa rýchlosťou okolo 6 300 až 6 500 rpm.