igtv tit

IGTV či Boomerang: Instagram sa zbaví troch svojich aplikácií

Instagram upratuje. A robí dobre.

V dobách, kedy ešte neexistoval TikTok a fenomén krátkych, vertikálne orientovaných videí, ponúkla sociálna sieť Instagram svojim používateľom hneď niekoľko doplnkových aplikácií. Dlhé videá boli sústredené v apke IGTV. Pre tvorbu časozberných a videí prehrávaných v slučke zase slúžili aplikácie Hyperlapse a Boomerang.

Instagram mal vo svojom video portfóliu trochu neporiadok. Riešiť ho začal vlani v októbri, kedy zlúčil štandardné videá a videá IGTV pod jednu strechu. Do profilov používateľov pridal záložku, kde tento typ obsahu nájdu.

Samostatná aplikácia IGTV však v obchodoch s aplikáciami zostala, tvorcovia ju iba premenovali na Instagram TV. Instagram ale koncom februára potvrdil, že sa jej nakoniec zbaví, z aplikačných obchodov ju odstráni.

Ako po pár dňoch vysvitlo, odstaví aj ďalšie dve svoje aplikácie – spomínané nástroje Hyperlapse a Boomerang, ako informuje server TechCrunch. Boomerang bol dostupný pre Android aj iOS, aplikácia mala na konte viac ako 300 miliónov stiahnutí.

TIP REDAKCIE
MIMORIADNE: Slovenská pošta hlási poplach. Za 2 € si vraj môžete kúpiť náhodnú nedoručenú zásielku

Hyperlapse zaznamenal 23 miliónov stiahnutí, figuroval ale iba v obchode Apple App Store. Prebiehajúce zmeny v Google Play a Apple App Store si postupne všímajú viacerí používatelia vrátane známeho konzultanta menom Matt Navarra. Instagram odstránenie týchto aplikácií z obchodov neskôr potvrdil.

instagram
Zdroj: Instagram (upravené)

Asi nebude trvať dlho, kým uvedené aplikácie zmiznú z očí všetkých používateľov. Instagram má v talóne ešte jednu apku – Layout from Instagram určenú na tvorbu koláží. Tá zatiaľ zostáva na svojom mieste.

Nie je prekvapením, že sociálna sieť doplnkové aplikácie vypína, resp. plánuje vypnúť v dohľadnej dobe. Existencia špecifických kreatívnych aplikácií už nedáva zmysel. Instagram všetko potrebné natlačil do hlavnej aplikácie.

Kľúčovým formátom rozvoja zostávajú krátke videá, s ktorými prerazil konkurent TikTok. Takzvané Reels (Filmové pásy) budú najnovšie na používateľov vyskakovať aj na Facebooku, nielen na Instagrame. Expanziu tohto obsahového formátu spoločnosť ohlásila minulý mesiac vo februári.