Xiaomi chce byť do 3 rokov jednotkou na trhu. Prechádza na high-end smartfóny

Huawei od uvalenia spomenutých sankcií upadol a zanechal na trhu obrovskú dieru, ktorú sa ostatní výrobcovia snažia čo najrýchlejšie vyplniť. Zuby si naň brúsi práve aj Xiaomi.

Xiaomi je bez akýchkoľvek pochýb jedným z najväčších výrobcov smartfónov na svete. Spoločnosť so sídlom v Číne sa v priebehu posledných rokov citeľne rozrástla a expandovala aj na globálny trh, na ktorom ponúka produkty z azda všetkých cenových kategórií. Snaží sa pokryť čo najväčšiu časť trhu, čo dokazuje aj nové tvrdenie jej zakladateľa, Leia Juna.

Lei Jun prostredníctvom čínskej sociálnej siete Weibo informoval, že Xiaomi upriami svoju pozornosť na top-end segment, respektíve špičkové vlajkové smartfóny, a to v globálnom meradle, píše Gizchina. Správa je jasná – Xiaomi chce priamo konkurovať Apple a naplniť slová, ktoré kedysi vyslovil Huawei. Jeho plány zmarili sankcie zo strany USA ešte v roku 2019.

Boj Xiaomi a Apple nie je v technologickom svete žiadnou prelomovou novinkou. Čínsky výrobca si od svojho amerického konkurenta občas požičal nejaký ten nápad, za čo si vyslúžil prezývku “čínsky Apple”. Mnohokrát však prispel aj vlastnými špičkovými inováciami, vďaka ktorým si získal srdcia mnohých zákazníkov.

TIP REDAKCIE
Blackview Tab 12: Šikovný tablet s poriadnou výdržou teraz môže byť váš za akciovú cenu!

Úpad Huawei otvára nové príležitosti

Huawei od uvalenia spomenutých sankcií upadol a zanechal na trhu obrovskú dieru, ktorú sa ostatní výrobcovia snažia čo najrýchlejšie vyplniť. Zuby si naň brúsi aj Xiaomi. Chce sa stať najväčším výrobcom smartfónov, pričom verí, že sa mu tento cieľ podarí dosiahnuť v priebehu najbližších troch rokov. Musí teda prísť s niečím, čím dokáže prekonať Samsung aj Apple.

Čo teda možno od Xiaomi v najbližších rokoch čakať? Jednoducho povedané – veľké veci. V nasledujúcich rokoch obohatí svoje portfólio o špičkové vlajkové lode, ktoré budú vyhovovať aj tým najnáročnejším zákazníkom. V najbližších troch rokoch plánuje v Číne otvoriť až 20 tisíc nových kamenných predajní, pričom bez povšimnutia nemôžeme nechať ani čiastku vo výške 16 miliárd dolárov, ktorú má v priebehu nasledujúcich piatich rokov investovať do výskumu a vývoja.