Existoval na Marse život? NASA prekvapivo prichádza s kurióznym objavom!

Na povrchu Marsu zrejme skutočne kedysi existoval život. S novými dôkazmi prichádza NASA, ktorej sa údajne podarilo zaobstarať niekoľko zaujímavých dôkazov, konkrétne prostredníctvom roveru Curiosity. O téme píše portál UNILAD.

Rover mal na povrchu červenej planéty zozbierať niekoľko hornín obsahujúcich organický uhlík, ktorý má byť pozostatkom kedysi žijúcich chrobákov. Analyzované mali byť sedimenty, respektíve usadeniny, zo šiestich miest. NASA tvrdí, že vzorky by mohli mať biologický základ, pričom majú pripomínať pozostatky mikrobiálneho života v Austrálii z obdobia pred 2,7 miliardy rokov.

Získaný uhlík má vraj dva stabilné izotopy, konkrétne 12 a 13. Práve ich množstvo nám má poskytnúť náhľad späť v čase, čiže na ich pôvod. Nie je však 100 % isté, či skutočne ide o dôkaz pradávneho života. Mars sa totiž zrejme sformoval z iných materiálov a inými procesmi ako naša Zem.

Svet je v šoku: Vynašli vírus, ktorý na smartfóne funguje aj vtedy, keď je vypnutý
video
Vizualizácia: NASA/JPL-Caltech

Prieskum, ktorého súčasťou boli tieto objavy, sa sústredil na oblasť kráteru Gale, ktorý kedysi bol hlbokým jazerom. Práve tento kráter má byť zdrojom zložitých organických molekúl, ktoré sú považované za základné suroviny pre nám známy život.

“Množstvo izotopu 12 a 13 v našej slnečnej sústave zodpovedá množstvu, ktoré existovalo pri jej samotnom vzniku. Obidva existujú vo všetkom, no keďže izotop 12 reaguje rýchlejšie ako izotop 13, skúmanie relatívneho množstva každého z nich vo vzorkách môže odhaliť cyklus uhlka,” tvrdí Christopher House, profesor z Penn State University v USA.

Kde je pravda? Existoval na Marse život? Na tieto otázky zatiaľ nemožno jednoznačne odpovedať. Musíme si počkať na ďalšie analýzy a potenciálne aj ďalšie vzorky.