Tesla Model S

Tesla v Číne žaluje dvoch zákazníkov za poškodzovanie reputácie spoločnosti

“Han šíril svoje slová prostredníctvom niekoľkých online i offline metód… čo viedlo k negatívnemu dojmu o Tesle zo strany verejnosti, čím poškodil reputáciu spoločnosti,” uvádza Tesla.

Tesla má na pôde Číny žalovať dvoch svojich zákazníkov za urážanie mena, respektíve reputácie spoločnosti. Nie je to pritom prvýkrát, čo sa svetoznáma automobilka na tomto trhu potýka s hanlivými poznámkami na svoju adresu, informuje Electrek. O čo ide tentokrát?

Poniektoré z miestnych médií sa začali zameriavať na fiaská Tesly, ako napríklad vzplanutia či nehody spôsobené Autopilotom. Jednou z hlávnych tém má byť aj protest v priestoroch autosalónu v Šanghaji. Automobilka tak najala viac PR manažérov, aby sa vysporiadali s touto tzv. PR krízou. Napokon to však vyzerá, že zvolí drastickejší spôsob. Prešla totiž do ofenzívneho režimu a do situácie zapojila aj právnikov.

Ako informuje denník South China Morning Post (SCMP), Tesla žaluje Hana Chaoa, bývalého majiteľa elektromobilu značky Tesla, kvôli jeho urážlivým príspevkom zverejnených na sieti Twitter, kde automobilku označuje za podvodnícku firmu a jej produkty označuje za chybné.

“Han šíril svoje slová prostredníctvom niekoľkých online i offline metód, čo viedlo k negatívnemu dojmu o Tesle zo strany verejnosti, čím poškodil reputáciu spoločnosti,” uvádza Tesla.

Tesla Model S
Tesla Model S

Konflikt medzi Hanom a Teslou začal pred dvoma rokmi

Hanov problém s Teslou začal ešte v roku 2019, kedy si priamo od automobilky kúpil ojazdený Model S. Podľa nej auto neutrpelo “žiadne závažné nehody, žiadne štrukturálne poškodenie a nikdy nebolo zasiahnuté požiarom či povodňami”. O pár mesiacov na to sa však vozidlo počas jazdy pokazilo. Han tak zažiadal o nové, čo Tesla odmietla. Namiesto toho mu ponúkla výmenu nefunkčných dielov.

TIP REDAKCIE
POZOR: Slovákom chodí mimoriadne nebezpečný email. Môžete prísť o tisíce! (FOTO)

Han dal teda posúdiť stav vozidla tretej strane, ktorá zistila, že Tesla nebola pri jeho predaji najúprimnejšia. Jedna súčiastka, konkrétne C-stĺpik, vraj bola kompletne vymenená. Nasledovala žaloba na adresu spoločnosti, ktorú Han vyhral a získal kompenzáciu vo výške 1 milióna čínskych jüanov (necelých 134 tisíc eur).

To mu ale zrejme nestačilo a na automobilku útočil aj naďalej, i keď len prostredníctvom sociálnych sietí. To sa však spoločnosti pochopiteľne nepáčilo a rozhodla sa zakročiť. Žiada nielen ospravedlnenie, ale aj finančnú kompenzáciu vo výške 5,05 milióna čínskych čínskych jüanov (necelých 676 tisíc eur). Ospravedlnenie má Han zavesiť na sieť Weibo, kde má ostať pripnutá po dobu 30 dní.

To ale nie je všetko. Tesla z rovnakých dôvodov súdi aj Zhang Yazhou, účastníčku dopravnej nehody, z ktorej obvinila automobilku. Účastnila sa aj niekoľkých protestov proti automobilke, vrátane toho v Šanghaji. Aj v tomto prípade si spoločnosť žiada finančnú kompenzáciu, ktorej výška je rovnaká ako v predošlom prípade.

Total
1
Zdieľaní
Total
1
Zdieľať