Orangeu klesol počet zákazníkov, aj tak zarobili viac: Tak sme to chceli, vysvetľuje firma

Pokles používateľov operátor vysvetlil deaktiváciou spiacich paušálov.

Orange, najväčší mobilný operátor na Slovensku, zverejnil svoje hospodárske výsledky za uplynulý štvrťrok. Vyplýva z nich to, koľko zákazníkov momentálne eviduje pri mobilných, aj fixných službách. Firma zároveň potvrdila, že sa aj napriek poklesu v určitých segmentoch darí. Zvýšila totiž výnosy na 133 miliónov eur.

Operátor prišiel o tisíce zákazníkov využívajúcich mobilné služby (na faktúru aj predplatenku). Pri fakturovaných službách firma eviduje úbytok 300 tisíc používateľov, pri predplatenkách 32 tisíc. Dovedna služby využíva vyše 2,5 milióna ľudí.

Mohlo by vás zaujímať

Súčasťou minuloročného projektu migrácie zákazníkov zo starých paušálov na paušály Go bola aj deaktivácia tzv. spiacich nulových paušálov, ktorá zlepšila transparentnosť a spravodlivosť pri vykazovaní skutočnej zákazníckej bázy. V dôsledku deaktivácie vykazuje Orange medziročný pokles počtu zákazníkov mobilných služieb o 8,5 %, zatiaľ čo priemerný výnos na zákazníka (ARPU) sa medziročne zvýšil o takmer 8 % na 10,5 eura,“ píše operátor v správe.

TIP REDAKCIE
Slovák si vyrobil falošný COVID preukaz: Chytila ho polícia, hrozí mu 24 mesiacov za mrežami
Orange - hospodárske výsledky za 21Q1
Hospodárske výsledky za 1. štvrťrok.

Nižšie výnosy z paušálov a predplateniek spoločnosť vykryla predajom zariadení. V tomto smere mu výnosy stúpili o 6 %.

Orange je spokojný: Tešia ho stúpajúce fixné služby

Oblasť, v ktorej sa Orange mimoriadne darí, sú fixné služby. K 31. marcu 2021 spoločnosť evidovala 263 tisíc zákazníkov pevného internetu či už prostredníctvom FTTH, DSL alebo fixného LTE, čo predstavuje takmer 27-percentný medziročný nárast.

Darilo sa mu aj v digitálnej TV, kde evidoval koncom marca až 141 tisíc zákazníkov, o 18 % viac ako v rovnakom období uplynulého roka.

Operátor bude rušiť športové kanály.

Stúpol aj počet zákazníkov konvergentných služieb, teda zákazníkov využívajúcich viacero služieb v jednom balíku. Ich počet sa ku koncu prvého kvartálu 2021 priblížil ku 130 tisícom, čo je 38 % nárast v porovnaní s uplynulým rokom.

Objem prenesených dát stúpol o polovicu

Tradičný nárast zaznamenal Orange aj v mobilnej dátovej prevádzke. V prvom kvartáli preniesli zákazníci v mobilnej dátovej sieti takmer o polovicu viac dát ako v prvom kvartáli roku 2020, pričom už 92 % z celkového objemu 13,5 mil. GB bolo prenesených v 4G sieti,“ hovorí operátor.

Total
7
Zdieľaní
Total
7
Zdieľať