Mercedes ukázal palubný systém pre luxusný elektromobil EQS, má 56″ a tvoria ho OLED displeje

MBUX bude podľa Mercedesu mozgom a nervovým systémom vozidla.

0
Foto: Daimler

Digitálne prístrojové štíty a displeje nie sú v moderných automobiloch, obzvlášť v elektromobiloch, ničím novým. Popri Tesle, pre ktorú sú obrovské obrazovky v kabíne charakteristické, sa podobnými riešeniami pýši aj Audi, Porsche (Taycan) a pár ďalších výrobcov.

Nezaostáva ani Mercedes. Po čerstvej premiére novinky, ktorú automobilka nazvala Hyperscreen, by sa dalo povedať, že Mercedes konkurenciu prekoná. Spoločnosť s trojcípou hviezdou v logu totižto verejnosti ukázala palubný systém ako zo sci-fi filmu. Mercedes ním vybaví svoj pripravovaný luxusný elektromobil EQS.

mercedes EQS
Foto: Daimler

Palubný informačný systém Hyperscreen je tvorený tromi OLED obrazovkami. Jedna je určená pre vodiča, druhá pre spolujazdca a tretia sa nachádza v strede palubnej dosky. Inžinierom sa podarilo obrazovky zakomponovať do uceleného tvarovaného panela, ktorý prekrýva antireflexné sklo Gorilla Glass.

hyperscreen
Foto: Daimler

Hyperscreen tak na prvý pohľad pôsobí, ako by bol vytvorený z jednej veľkej zobrazovacej plochy bez prerušení a medzier. Má úctyhodnú uhlopriečku 56 palcov a vyzerá naozaj dobre.

Operačný systém MBUX bude intuitívnejší a múdrejší. Priestor dostane strojové učenie, vďaka ktorému sa systém prispôsobí návykom vodiča a v správnej chvíli mu zobrazí všetko, čo potrebuje.

elektromobil
Foto: Daimler

Na rozbitej ceste mu napríklad automaticky ponúkne nastavenie pre zdvihnutie podvozka, pokiaľ tak vodič učinil pri predošlej jazde na rovnakom úseku.

Pokiaľ vodič zvykne pri ceste z práce telefonovať s rodinou, na displeji sa mu ukážu rýchle voľby pre uskutočnenie hovoru. Príkladov by sa našlo viac.

Cieľom Mercedesu je, aby mala posádka ihneď k dispozícii všetky bežné funkcie, či už ide o navigáciu alebo iné kľúčové prvky. Ideálne bez toho, aby sa musel vodič hrabať v menu systému a hľadať žiadanú funkciu.

palubny system
Foto: Daimler

Jas obrazoviek, resp. celého panela, sa automaticky prispôsobí svetelným podmienkam. V aute tomuto účelu poslúži svetelný senzor a integrovaná kamera. Displej pred sedadlom spolujazdca bude aktívny len vtedy, ak bude toto miesto obsadené. Keďže Mercedes stavil na OLED technológiu, neaktívne časti obrazoviek budú skutočne vypnuté.

O hladký chod a okamžité reakcie sa postará bližšie nešpecifikovaný 8-jadrový procesor s 24 GB operačnou pamäťou. Luxusný elektromobil Mercedes EQS je zatiaľ zahalený tajomstvom.

Je ale šanca, že ho výrobca predstaví, minimálne odprezentuje, ešte v tomto roku. V každom prípade by malo ísť o plnohodnotnú „triedu S“ v kategórii elektromobilov.