Xiaomi zdvojnásobilo zisk. Pomohli vlajkové lode a úspech na trhu v Európe

Výsledky prekonali očakávania.

0

Celosvetový trh so smartfónmi sa kvôli pandémii nového koronavírusu v druhom štvrťroku prepadol o viac ako 20 percent. Spoločnosť Xiaomi ale môže byť s druhým kvartálom spokojná.

Výrobca v období od začiatku apríla do konca júna tohto roka dosiahol zisk 650 miliónov dolárov, čo predstavuje v medziročnom porovnaní významný nárast o 129,8 %. Celkové tržby pritom vzrástli len o 3,1 %, na 7,7 miliardy dolárov, informuje výrobca a agentúra Reuters.

Podnikanie so smartfónmi sa na celkových tržbách výrobcu podieľa dvomi tretinami. Výrobca predal v druhom štvrťroku 2020 28,3 miliónov mobilných telefónov. Vlani počas druhého kvartálu predal 32,1 milióna kusov smartfónov.

Spoločnosti Xiaomi zásadne pomohlo oživenie predaja na trhoch mimo Číny. Predaj smartfónov z prémiovej kategórie stúpol o 99,2 %. Za úspech môže výrobca vďačiť Európe, kde predaj jeho high-end zariadení vzrástol o 64,9 %.

Najsilnejšie predaje dosiahlo Xiaomi počas druhého štvrťroka v Španielsku, Francúzsku a v Nemecku.

Xiaomi
Mi 10 Ultra, najnovšia vlajková loď značky.

Dopyt po zariadeniach v Európe vykompenzoval straty z indického trhu, ktorý je pre Xiaomi najvýznamnejším, ak opomenieme domácu Čínu. V Indii sa trh s elektronikou spomalil kvôli opatreniam zabraňujúcim šíreniu ochorenia COVID-19.

Niektoré firmy a fabriky museli dokonca zastaviť prevádzku. Aj indický trh sa ale pomaly zotavuje.

Spoločnosť Xiaomi naposledy zaujala top-end modelom Mi 10 Ultra, ktorý obsadil prvú priečku vo foto rebríčku DxOMark. Špičkový smartfón je však dostupný len na trhu v Číne a vyzerá to, že ho výrobca neplánuje uviesť na medzinárodné trhy.

Môže ísť len o marketingovú stratégiu, ktorá má za cieľ zvýšiť potenciálny záujem zo strany spotrebiteľov. Predchádzajúce vlajkové lode sa na vybrané medzinárodné trhy zväčša dostali.

Nadšenci už stihli pripraviť online petíciu, ktorou chcú výrobcu presvedčiť, aby novinku uviedol aj na európsky trh.