TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
    Facebook Twitter Instagram
    TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
    Facebook Twitter Instagram
    • Domov
    • Tech
    • Recenzie
    • Veda
    • Elektromobilita
    • Domácnosť
    • Gaming
    TECHBYTE.skTECHBYTE.sk

    Inzerciu na sociálnych sieťach zastavujú aj spoločnosti Starbucks a Coca-Cola

    ‍ Marek Urban30. júna 2020
    Foto: pexels.com

    Zoznam spoločností, ktoré sa rozhodli prerušiť obchodné vzťahy s Facebookom a ďalšími sociálnymi sieťami sa rozrastá. Koncom minulého týždňa sme informovali, že tak učinila komunikačná platforma Viber.

    Z aplikácie Viber budú odstránené všetky nástroje a obsah, ktorý má niečo spoločné so sociálnou sieťou Facebook. Spoločnosť stojaca za komunikačnou aplikáciu zároveň zastaví inzerciu a ďalšie aktivity, ktoré na sociálnej sieti vykonávala.

    Viber takýmto spôsobom reaguje na neschopnosť Facebooku vysporiadať sa so šírením nenávistného obsahu a nedostatočnou ochranou osobných údajov. Viber sa pripojil k iniciatíve #StopHateForProfit, ktorá technologického giganta bojkotuje.

    Organizácie ako Anti-Defamation League a NAACP vyzývajú veľké spoločnosti, aby zastavili inzertné kampane na sociálnej sieti Facebook, keďže nie je schopná obmedziť šírenie nenávistnej rétoriky.

    Sociálne siete vo všeobecnosti sa najnovšie rozhodla (čiastočne) ignorovať ďalšia celosvetovo známa značka. Starbucks vo svojom blogu informuje, že pozastavuje reklamnú aktivitu na sociálnych sieťach s cieľom bojovať proti nenávistným prejavom.

    Starbucks sa ale oficiálne neprihlásil k hnutiu #StopHateForProfit. Reklamy spoločnosti, ktorá spravuje najväčšiu sieť kaviarní na svete, sa budú aj naďalej zobrazovať na webe YouTube.

    Spoločnosť zostáva aktívna aj na Facebooku, publikované príspevky ale nebude propagovať za peniaze, spresňuje The Verge. Coca Cola zastaví platenú inzerciu na všetkých sociálnych sieťach, a to po dobu najmenej 30 dní, uvádza na svojich stránkach.

    Počas tohto obdobia chce prehodnotiť interné pravidlá pre nákup inzercie. Od svojich partnerov očakáva väčšiu zodpovednosť a transparentnosť, pričom dodáva, že vo svete a na sociálnych sieťach nie je miesto pre rasizmus.

    Naopak, k hnutiu #StopHateForProfit sa priamo prihlásili spoločnosti Unilever, Verizon, North Face, Patagonia, Ben & Jerry, Magnolia Pictures, Honda a Hershe, pripomína The Verge. Ďalšie pravdepodobne pribudnú.

    Organizované úsilie veľkých spoločností namierené voči nenávistným prejavom na sociálnych sieťach je určite vítané. Obmedzenie výdavkov na reklamu však zrejme výraznejšie neovplyvní príjmy Facebooku a iných sociálnych sietí. Väčšina z nich totižto prichádza od malých a stredných firiem.

    #StopHateForProfit Coca Cola Facebook inzercia nenávistné prejavy reklama rétorika Starbucks zastavenie
    PredchádzajúciTmavý režim pre Facebook sa dostáva aj do mobilov, potvrdzuje hovorca spoločnosti
    Ďalší NASA vypísala medzinárodnú súťaž: Navrhnite kompaktnú vesmírnu toaletu!
    Najnovšie články

    Prvé na svete: Modely Galaxy S23 pokryje doposiaľ najodolnejšie sklo!

    30. januára 2023

    Toyota je najväčšou automobilkou na svete. Prvú priečku obsadila už tretíkrát po sebe

    30. januára 2023

    Revolúcia, alebo prehratý boj? Takto sa na vodíkový pohon pozerá druhá najväčšia automobilka

    30. januára 2023

    POZOR: V Google Play Store sa našli ďalšie podvodné aplikácie. Týmto sa vyvarujte!

    30. januára 2023

    Facebook úmyselne vybíja batérie smartfónov: Aj na Slovensku tak riskuje život mnohých

    29. januára 2023
    TECHBYTE.sk
    Facebook Twitter Instagram YouTube TikTok
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nás
    • Cookies
    • Podmienky používania
    © 2023 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

    Napíšte niečo a stlačte Enter pre spustenie hľadania. Stlačte Esc pre zrušeniel.