tiktok

YouTube pripravuje Shorts, konkurenciu pre populárnu aplikáciu TikTok

TikTok patrí medzi najsťahovanejšie aplikácie posledných mesiacov. Video sociálna sieť, ktorú používajú prevažne mladšie ročníky, stále naberá na popularite.

TikTok patrí medzi najsťahovanejšie aplikácie posledných mesiacov. Video-sociálna sieť, ktorú používajú prevažne mladšie ročníky, stále naberá na popularite.

TikTok je o krátkych, 15 sekúnd trvajúcich videách, ktoré ich autori môžu doplniť hudbou alebo vlastnými zvukmi, rôznymi efektami, filtrami a tak podobne. Tvorcovia za svoje diela zbierajú od ostatných užívateľov lajky a komentáre. Samozrejme, čím viac, tým lepšie.

Aplikácia TikTok zaznamenala za posledných 12 mesiacov takmer 900 miliónov stiahnutí a niektorí ju označujú ako digitálny kultúrny fenomén.

Vzhľadom na popularitu aplikácie sa dalo očakávať, že nezostane bez konkurencie. Podľa správy magazínu The Information ju pripravuje YouTube. Nepôjde ale o samostatnú aplikáciu.

tiktok
Foto: Aaron Yoo

Krátke videá, pomenované ako Shorts, by mali byť priamou súčasťou aplikácie YouTube v rámci samostatnej kategórie. Platforma ich má v pláne spojazdniť do konca roka. YouTube má masívnu základňu tvorcov obsahu, ktorí môžu krátke videá pohodlne vytvárať aj vďaka existujúcej knižnici licencovanej hudby, ktorá je na YouTube dostupná.

O divákov by taktiež nemala byť núdza, keďže je YouTube jednou z najsledovanejších video platforiem sveta. S generovaním nového typu obsahu teda zrejme problém nebude.

Tvorcovia YouTube už úspešne priviedli do praxe obdobu príbehov, ktoré sa stali populárnymi v aplikáciách Snapchat a Instagram. Tento obsah ale skôr cieli na odberateľov jednotlivých kanálov, kým Shorts majú byť dostupné pre všetkých divákov.

YouTube zároveň nie je jedinou platformou, ktorá vidí svoj potenciál rastu v obsahu inšpirovanom sociálnou sieťou TikTok. Je možné, že niečo podobné časom pribudne aj na Instagrame, ako vlani naznačila blogerka Jane Manchun Wong.

Total
2
Zdieľaní