Ak ste v posledných viac ako 10 rokoch chceli získať informácie o mobilných zariadeniach Sony Xperia, k dispozícii vám bol oficiálny web sonymobile.com, súčasťou ktorého bolo aj diskusné fórum.
Ak teraz uvedenú adresu navštívite, budete presmerovaní na hlavnú internetovú stránku sony.com, resp. jej lokalizované verzie. Informácie o smartfónoch tak musia zákazníci hľadať na hlavnom webe, kde by ich mali nájsť medzi ostatným širokým portfóliom hardvérových produktov. Informuje o tom xperiablog.net.
Nie, koniec smartfónov Sony Xperia tento krok nepredpovedá. Ide skôr o snahu výrobcu znížiť náklady na mobilný biznis, ktorý nedosahuje uspokojivé výsledky. Výrobca znižuje náklady postupne.
V minulom roku ohlásil zlúčenie mobilnej divízie s ďalšími odvetviami do jedného celku, ktorý sa nazýva Electronics Products and Solutions. Okrem smartfónov zastrešuje aj televízory, audio zariadenia, fotoaparáty a kamery.
Výrobca Sony predal v poslednom štvrťroku 2019 len 1,3 miliónov smartfónov. Server Statista odhaduje, že celkový objem dodávok za rok 2019 neprekročil 5-miliónovú hranicu. Predpokladá sa, že to tento rok lepšie nebude. Skôr naopak.
Napriek klesajúcemu dopytu je výrobca odhodlaný prinášať na trh nové modely smartfónov. Dočkať by sme sa mali tento rok aj nového vlajkového smartfónu, ktorý bude nadväzovať na minuloročný top model Xperia 1.
Spoločnosť Sony dúfa, že sa jej v mobilnom odvetví podarí opäť dosiahnuť zisk, k čomu má dopomôcť spomenuté znižovanie nákladov a zároveň vyšší dopyt po zariadeniach s 5G pripojením. Podobne vidia budúcnosť aj výrobcovia HTC či LG, ktorí taktiež stagnujú.
Či sa ich plány stretnú s realitou ukáže až čas. Zatiaľ to ale nevyzerá na významnejší obrat na trhu so smartfónmi.