VÚB banka výrazne mení spôsob, akým budú bežní klienti spravovať svoje účty v mobile. Pôvodnú aplikáciu VÚB Mobil Banking postupne vypína a upozorňuje, že kto neprešiel na novú verziu, od 20. novembra prišiel o prístup k svojim peniazom cez mobilnú aplikáciu. Banka už klientom rozposiela naliehavé SMS správy, v ktorých ich vyzýva na okamžitú aktiváciu novej aplikácie.
Starú aplikáciu čaká koniec
Podľa informácií, ktoré banka komunikuje cez SMS, budú mať bežní klienti v starej aplikácii prístup len do určitého času. V správe sa uvádza, že od 20. novembra 2025 už nebudú môcť cez pôvodnú aplikáciu spravovať svoje osobné financie. VÚB vyzýva ľudí, aby si čo najskôr nainštalovali a aktivovali novú aplikáciu s názvom VÚB Banking.

Pôvodná mobilná aplikácia tak prestane pre fyzické osoby plniť svoju doterajšiu funkciu. Banka plánuje, že ju ponechá už len pre firemných klientov, živnostníkov a iné právnické osoby. Pre bežného používateľa to znamená, že ak zmenu odignoruje, mobilné bankovníctvo v podobe, na ktorú bol zvyknutý, mu prestane fungovať.
Čo musia urobiť klienti
VÚB od klientov očakáva dva základné kroky. Najprv si musia do svojho smartfónu nainštalovať novú aplikáciu VÚB Banking z oficiálneho zdroja. Následne ju musia aj kompletne aktivovať. S tým súvisia SMS správy, ktoré banka posiela s pokynmi na dokončenie aktivácie.
Banka pripomína, že zmena sa bude realizovať postupne až do konca roka 2025. Po tomto termíne zostane pôvodná aplikácia pre bežných klientov úplne nefunkčná. Kto migráciu zmešká, riskuje, že sa nedostane do mobilného bankovníctva. VÚB preto zdôrazňuje, aby ľudia reagovali včas a nenechávali si prechod na poslednú chvíľu.
Bezpečnosť, nové rozhranie a funkcie
VÚB banka uviedla, že nová aplikácia je súčasťou jej snahy modernizovať digitálne bankovníctvo. Novinka prináša vyššiu úroveň bezpečnosti, prehľadnejšie používateľské rozhranie a nové funkcie, medzi ktoré patria napríklad žiadosť o hypotéku či virtuálne platobné karty. Banka zároveň oznámila, že viac ako polovica jej klientov už novú aplikáciu používa alebo si ju nainštalovala.
Banka zdôrazňuje, že ide o jednoduchý, ale nevyhnutný krok na zachovanie prístupu k vlastným peniazom.
