TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Už sa s tým nič NEDÁ spraviť: Potvrdili HISTORICKÉ prepúšťanie, výpoveď dostane vyše 46-tisíc ľudí
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Už sa s tým nič NEDÁ spraviť: Potvrdili HISTORICKÉ prepúšťanie, výpoveď dostane vyše 46-tisíc ľudí

14. novembra 2025 12:41
Lukáš Zachar
14. novembra 2025
Zdieľať
3 min
Mimoriadne
Zdroj: Redakcia
Zdieľať

V Nemecku sa dnes píše nová kapitola priemyselnej histórie. Automobilový koncern Volkswagen, kedysi hrdý symbol technologickej sily krajiny, prechádza najväčším otrasom za celé desaťročia. Pod vedením generálneho riaditeľa Olivera Blumeho sa firma púšťa do radikálnej reštrukturalizácie, ktorá má zachrániť budúcnosť značky, no zároveň prináša tisíce zrušených pracovných miest a presun výroby mimo nemeckých hraníc.

Výroba sa sťahuje a nervozita rastie

Podľa nových plánov sa má objem produkcie Volkswagenu znížiť približne o 700-tisíc vozidiel ročne. Tento krok znamená zánik vyše 35-tisíc pracovných miest v samotnom Nemecku. Najviac sa dotkne tovární vo Wolfsburgu a Ingolstadte, kde pôsobí Audi. Zmenám sa nevyhne ani Porsche, ktoré plánuje škrty na úrovni 4 000 pozícií. Vedenie pritom tvrdí, že ide o nevyhnutný krok, ak chce koncern udržať konkurencieschopnosť vo svete, kde cenová vojna naberá na sile.

Blume sa snaží vystupovať pokojne, no vo výrobných halách vládne napätie. Odborári hovoria o „neistote, akú generácia robotníkov ešte nezažila“. Firma zároveň reorganizuje administratívu aj oddelenia vývoja, keďže zisk za prvú polovicu tohto roka klesol o 38 percent, zatiaľ čo tržby ostali približne na vlaňajšej úrovni. Manažment verí, že tieto čísla dokazujú, že značka stále má potenciál, potrebuje však zásadne iný smer.

Volkswagen
Volkswagen | Zdroj: Depositphotos

Čínski súperi menia pravidlá hry

Najväčší tlak na Volkswagen prichádza z Ázie. Čínske automobilky dokázali v priebehu niekoľkých rokov vytvoriť ponuku elektromobilov, ktoré sú lacnejšie a technologicky zrelšie. Ich vstup na európske trhy znižuje tradičné cenové rozpätie, z ktorého nemecké značky dlhé desaťročia žili. Záujem o elektromobily Volkswagenu pritom v Európe rastie pomalšie, ako sa plánovalo, čo núti vedenie prehodnocovať výrobné kapacity aj modelové portfólio.

Nové modely, ako napríklad menší ID. Polo či pripravovaný ID. Every1, majú prilákať zákazníkov nižšou cenou, ktorá sa má pohybovať okolo 25-tisíc a 20-tisíc eur. Výroba týchto vozidiel sa však presunie do Španielska a Portugalska. Tamojšie závody ponúkajú nižšie náklady a podľa Blumeho dokážu konkurovať nielen východoeurópskym, ale aj čínskym fabrikám. Presun výroby má zároveň znížiť riziko výpadkov v dodávkach batériových komponentov.

Volkswagen

Zrkadlo pre celé Nemecko

Zmeny vo Volkswagene sú podľa odborníkov len symptomatickým obrazom širšieho problému nemeckého priemyslu. Krajina, ktorá bola dlhé roky synonymom priemyselnej precíznosti, zápasí s rastúcimi nákladmi na energiu, rastom miezd a byrokraciou. Podniky preto hľadajú lacnejšie riešenia v iných častiach Európy. Zväz automobilového priemyslu upozorňuje, že bez politickej podpory sa môže odliv investícií ešte zrýchliť.

Blume však hovorí, že Nemecko má stále šancu zmeniť smer. Verí v schopnosti svojich ľudí a v disciplínu, ktorá zohrala zásadnú úlohu pri povojnovom hospodárskom zázraku. Zároveň priznáva, že jeho dvojitá pozícia – vedenie Volkswagenu aj Porsche – nie je jednoduchá. Kým Volkswagen bojuje o trh strednej triedy, Porsche čelí poklesu predaja luxusných áut, najmä v Číne. Vývoj vlastných batérií sa pozastavil a časť projektov sa vracia k spaľovacím motorom.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok dopravná značka 277.1 Vodiči, POZOR: Táto dopravná značka mätie aj skúsených. Je za ňu pokuta 70 €, čo v skutočnosti zakazuje?
Ďalší článok peniaze, fond, euro, bankovky, minimálna mzda, penzia, príspevok, dávky, garančné poistenie, fiktívne živnosti TOTO vám zamestnávateľ TAJÍ: Kedy máte nárok na 100 % príplatky?

Najčítanejšie

Aktuálna správa
Štát spustí HROMADNÉ kontroly: Nepáči sa mu, že nemá prehľad, mnohých bude sledovať cez kameru
12. novembra 2025
Peniaze, mzdy, príspevok, odvody, daň, 13. dôchodok
Kto nikdy nepracoval, nedostane dôchodok: Štát si ale nevšimol dôležitú medzeru v zákone
12. novembra 2025
Aktuálne, Slovensko, štát
AKTUÁLNE: Definitívny KONIEC po 31 rokoch. Na Slovensku vypnú legendárnu vec
13. novembra 2025
peniaze, bankovky, mince, euro
Štát v januári VEĽKEJ skupine ľudí pošle takmer 400 €. Niektorým dokonca viac
13. novembra 2025

Najnovšie články

  • OpenAI prináša GPT-5.1: Ponúka funkcie, ktoré si bude chcieť vyskúšať každý (už dostupné)
  • MIMORIADNE: Na trhu sa objavila nebezpečná kozmetika. Okamžite ju vyhoďte
  • Na TOTO čakali mnohí: Na Slovensku vznikol nový závod. Vytvorí stovky pracovných miest
  • Novinka na STK, o ktorej skoro NIKTO nevie: Toto všetko sa automaticky posiela do Bruselu
  • Potvrdili MASÍVNE zdražovanie áut. Slovákov v roku 2026 čaká cenový šok (+ sumy)

Bude sa vám páčiť

Mimoriadne, EÚ

EÚ posiela TVRDÚ ranu: To, čo sa v Európe bude diať teraz, zažili len prastarí rodičia

13. novembra 2025
peniaze, bankovky, mince, euro

Slováci zarobia VIAC: Analytik vypočítal, o koľko peňazí si Slováci prilepšia

12. novembra 2025
mimoriadne, EÚ

EÚ hlási DRASTICKÉ zmeny: Prikáže prísne kontroly, aké tu doteraz neboli (čo sa mení)

12. novembra 2025

Odborníci varujú pred temnou budúcnosťou: ZÁKLADNÝ poplatok stúpol o 43 %, lepšie to už nebude

11. novembra 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

Viac z nášho portfólia

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?