Medzi prvými veľkými obchodnými reťazcami, ktoré zaviedli na Slovensku digitálny pokladničný blok, bol Kaufland. Čoskoro už nebude jediný, lebo rovnakú novinku avizuje aj ďalší. Časom sa navyše chcú pridať aj zvyšné reťazce pôsobiace na našom trhu.
Cieľom zavádzania digitálnych pokladničných blokov je šetriť životné prostredie a znížiť papierový odpad. Bloky po nákupe väčšinou aj tak skončia v koši, čo ukazujú dlhoročná prax.
Lidl spustí digitálne pokladničné bloky
Ako uvádza portál tvnoviny.sk, ďalším maloobchodníkom bude Lidl, čo pre portál potvrdila hovorkyňa spoločnosti Adriana Maštalircová. Digitálne bločky pritom fungujú aj v iných prevádzkach, využívajú ich napríklad niektoré lekárne.
Čo sa týka digitálneho pokladničného bloku v sieti obchodov Lidl, bude fungovať cez mobilnú aplikáciu Lidl Plus. Ako objasnila hovorkyňa, digitálny blok tu pribudne ako nová funkcia, no podľa jej slov to nie je otázkou najbližších týždňov. Dodala, že zákazníci sa potom môžu rozhodnúť, či dajú prednosť klasickému papierovú bloku alebo uprednostnia ten digitálny.

Ako fungujú digitálne pokladničné bloky
Digitálne pokladničné bloky môžu využívať iba tí, ktorí majú v mobile nainštalovanú aplikáciu príslušného reťazca. Následne si v aplikácii túto bezpapierovú alternatívu zvolia, čím šetria spotrebu papiera aj životné prostredie.
Takéto bloky môžete využiť pri platbe na samoobslužných pokladniach ale aj na tých s personálom. Aktivácia je v podstate jednoduchá a stačí na to jediné kliknutie v aplikácii. Po zaplatení v obchode by sa blok mal v aplikácii objaviť do pár sekúnd.
Blok má v aplikácii podobnú podobu ako klasický papierový a čo sa týka aplikácie Kaufland, tam ho používateľ nájde až po dobu troch rokov od vykonania nákupu. Podľa reťazca je tento blok ekvivalentom ku klasickému a teda ho môže spotrebiteľ použiť pri reklamácii alebo vrátení tovaru.

Zníženie spotreby papiera
Podľa hovorkyne spoločnosti Kaufland Nikolety Lörincovej sa takýmto spôsobom dá ušetriť až 44-tisíc kilometrov papiera ročne a to len v rámci slovenských prevádzok. V rámci ankety televízie Markíza viacerí Slováci povedali, že digitálne formy blokov sú dobré, pretože sa tým šetrí životné prostredie a nie je nutné bločky odkladať. Niektorí ale upozornili, že najmä starší ľudia môžu mať s digitálnou verziou problémy, nakoľko ani nevlastnia smartfón.
Digitálne bločky fungujú už dlhšie aj v prípade niektorých slovenských lekární. Tie posielajú bloky aj vo forme e-mailov. Aj tu platí, že spotrebiteľ si prepojí účet s vernostnou kartou, aby bol ľahko identifikovateľný. Podľa obchodníkov začali zákazníci digitálnu formu blokov využívať čoraz viac. Aj preto chcú ďalšie reťazce ponúkať zákazníkom túto modernú možnosť. Elektronický blok poskytuje napríklad lekáreň Dr. Max, reťazce COOP Jednota, TERNO alebo KRAJ. Čoskoro by mohli pribudnúť ďalšie.
