Dan Houser, spoluzakladateľ herného giganta Rockstar Games a hlavný mozog stojaci za príbehom mimoriadne úspešnej westernovej ságy Red Dead Redemption, sa v najnovšom rozhovore vyjadril k možnej budúcnosti tejto značky. Jeho slová v podcaste Lexa Fridmana priniesli fanúšikom nádej, no zároveň aj dôvod na zamyslenie, píše FonTech.sk.
Houser v takmer trojhodinovej debate otvorene priznal, že tretí diel Red Dead Redemption sa podľa jeho názoru pravdepodobne stane realitou. Jedným dychom však dodal, že takáto správa by ho osobne dosť zarmútila. Dôvodom je jeho presvedčenie, že existujúce dva diely tvoria dokonalý a uzavretý príbehový oblúk, ktorý už nemá zmysel ďalej násilne rozširovať.

Nič sa nemá preháňať
Houser, ktorý Rockstar opustil v roku 2020 po dvoch dekádach pôsobenia, má k sérii stále silný citový vzťah. Vníma, že príbehy Johna Marstona a Arthura Morgana boli vyrozprávané presne tak, ako mali byť, pričom druhý diel slúži ako prequel k prvému, čím vytvárajú ucelený celok. To je rozdiel oproti sérii Grand Theft Auto (GTA), kde každý diel funguje ako samostatný príbeh s novými postavami.
Napriek svojmu postoju Houser realisticky uznáva, že finálne slovo už nemá. Red Dead je obrovská komerčná značka, ktorá štúdiu zarobila milióny, a on už nevlastní práva k duševnému vlastníctvu. Skonštatoval, že práca na takýchto projektoch je privilégium, no daňou za to je strata úplnej kontroly nad ich budúcnosťou.
Odhalené tajomstvá Rockstaru
Rozhovor priniesol aj ďalšie zaujímavosti zo zákulisia štúdia. Houser spomenul napríklad zrušené príbehové DLC pre GTA 5, ktoré sa zameriavalo na postavu Trevora a bolo už približne z polovice hotové. Vývoj bol však zastavený v prospech prác na masívnom Red Dead Redemption 2.
Reč prišla aj na legendárny, nikdy nedokončený projekt Agent. Hra mala byť titulom v štýle Jamesa Bonda, no tím narazil na problémy s implementáciou napínavej špionážnej atmosféry do otvoreného sveta. Čo sa týka prípadného Red Dead Redemption 3, fanúšikovia sa naň tak skoro tešiť nemôžu. Rockstar momentálne plne zamestnáva dokončovanie GTA 6 a vývoj hier týchto rozmerov trvá dlhé roky.

GTA 6 je na ceste, no ešte si počkáme
Čo sa týka GTA 6, bezpochyby ide o najväčší a najdôležitejší projekt, na akom štúdio Rockstar aktuálne pracuje. Mnohí očakávali, že sa hry dočkáme už v blízkej dobe, no tento pojem sa nedávno relatívne natiahol.
Hoci bol tento megatitul pôvodne naplánovaný na jeseň 2025, jeho vydanie bolo podľa najnovších informácií od materskej spoločnosti Take-Two opäť odložené, a to až na november 2026.
Dôvodom tohto výrazného posunu je snaha vývojárov dopriať si dostatok času na to, aby hra dosiahla extrémne vysokú úroveň kvality a perfekcionizmu, ktorú od nej hráči po toľkých rokoch čakania očakávajú. Hoci je ďalší ročný odklad pre fanúšikov série sklamaním, vedenie firmy tento krok plne podporuje. Ich cieľom je priniesť na trh bezkonkurenčný zábavný produkt, ktorý nielen naplní obrovské očakávania, ale má ambíciu prekonať aj historické rekordy svojho mimoriadne úspešného predchodcu, GTA V.
Take-Two sa po finančnej stránke (zatiaľ) darí
Napriek zlej správe pre fanúšikov GTA sa spoločnosti Take-Two finančne darí. Za druhý štvrťrok vykázala historicky najvyššie čisté tržby na úrovni 1,96 miliardy dolárov. K tomuto výsledku prispelo vydanie titulov ako NBA 2K26 (ktorého sa predalo už päť miliónov kusov), Mafia: The Old Country a Borderlands 4. Neuveriteľné čísla stále dosahuje aj staršie GTA V, ktoré už prekonalo hranicu 220 miliónov predaných kusov.
No ako sme vás informovali v tomto článku, firma rieši aj interné problémy. Nedávno prepustila desiatky zamestnancov, oficiálne pre „hrubé pochybenie“ a únik dôverných informácií. Dotknutí zamestnanci však tvrdia, že skutočným dôvodom bola ich účasť v online chatoch o organizovaní odborov. Situácia vyústila až do protestov pred sídlami Rockstar North a Take-Two vo Veľkej Británii.
