TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: V problémoch sa topí ďalšia obľúbená automobilka Slovákov. Jej zisky hrozivo klesli!
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

V problémoch sa topí ďalšia obľúbená automobilka Slovákov. Jej zisky hrozivo klesli!

Ďalšia obľúbená automobilka Slovákov má finančné ťažkosti. Jej zisk v posledných mesiacoch medziročne klesol až o 61 percent.

8. novembra 2024 10:46
Roman Drexler
8. novembra 2024
Zdieľať
4 min
Zdieľať
V skratke
  • Vážnym problémom už čelí aj skupina BMW
  • Prevádzkový zisk automobilky klesol o viac ako polovicu
  • Stále však má v úmysle dosiahnuť nastavené celoročné ciele

Viacerým automobilkám sa v poslednej dobe nedarí. Na našom webe sme vás už informovali o slabých hospodárskych výsledkoch koncernu Volkswagen, ako aj o nízkych predajoch značky Ford či Maserati. A žiaľ, šnúra hrozivých čísel pokračuje. Vážne problémy eviduje ďalšia obľúbená automobilka z Nemecka, a to BMW. Ako informuje denník Teraz.sk, vykázala alarmujúci pokles zisku.

Ukazujú to výsledky zaznamenané za obdobie tretieho kvartálu (štvrťroku). Zisk spoločnosti sa mal prepadnúť o viac ako polovicu. Poskytla však vysvetlenie. Tvrdí, že za tým stojí hlavne Čína, respektíve slabší predaj vozidiel na tomto trhu, ako aj problémy týkajúce sa dodávok brzdových systémov.

Neprehliadnite

Fordu sa nepáči marketing Tesly: Ťahanie Ford F-150 do kopca nebolo fér
oneplus 10 pro
OnePlus 10 Pro sa bude mimo Číny predávať s odlišnou výbavou. Čo si pod tým máme predstaviť?
400 km za 10 minút: Číňania majú batériu, ktorá môže byť klincom do rakvy pre spaľováky? Má nejeden VEĽKÝ háčik

Aby sme boli konkrétnejší, skupina BMW v sledovanom období vykázala pokles prevádzkového zisku až o 61 percent. Dosiahol výšku len 1,7-miliardy eur, čo je značný rozdiel oproti rovnakému obdobiu minulého roku, kedy automobilka vygenerovala prevádzkový zisk 4,352-miliardy eur.

NEWSBYTE
ÚRSO varuje: Radikálny návrh z Bruselu môže zruinovať Slovensko. Čo nás čaká?

ÚRSO varuje: Radikálny návrh z Bruselu môže zruinovať Slovensko. Čo nás čaká?

POZOR: Android 16 obíde stovky smartfónov! Ste medzi postihnutými? (zoznam)

POZOR: Android 16 obíde stovky smartfónov! Ste medzi postihnutými? (zoznam)

Slovensko čaká deň „D“: Keď nastane, ekonomika sa ocitne v pasci, z ktorej niet návratu

Slovensko čaká deň „D“: Keď nastane, ekonomika sa ocitne v pasci, z ktorej niet návratu

ÚRSO varuje: Radikálny návrh z Bruselu môže zruinovať Slovensko. Čo nás čaká?
ÚRSO varuje: Radikálny návrh z Bruselu môže zruinovať Slovensko. Čo nás čaká?
POZOR: Android 16 obíde stovky smartfónov! Ste medzi postihnutými? (zoznam)
POZOR: Android 16 obíde stovky smartfónov! Ste medzi postihnutými? (zoznam)
Slovensko čaká deň „D“: Keď nastane, ekonomika sa ocitne v pasci, z ktorej niet návratu
Slovensko čaká deň „D“: Keď nastane, ekonomika sa ocitne v pasci, z ktorej niet návratu

Zaujímavosťou je, že aj napriek tomu automobilka naďalej potvrdzuje svoje ciele, ktoré si na tento rok stanovila. Oliver Zipse, generálny riaditeľ skupiny BMW, prehlásil, že podnik je po mimoriadnych výzvach, ktorým čelil v treťom štvrťroku, na ceste k vyšším ziskom v poslednom kvartáli, aby dosiahol svoje celoročné ciele.

Stojí však za zmienku, že automobilka v septembri okresala svoje vyhliadky na tento rok. Už vtedy poukázala na slabnúci predaj v Číne a problémy s brzdovými systémy, ktoré jej dodáva Continental. Konkrétne predaje vozidiel BMW na území Číny mali v posledných mesiacoch, teda treťom štvrťroku, klesnúť zhruba o tretinu.

Samozrejme, podpísalo sa to aj na celkových tržbách automobilky. Tie v treťom štvrťroku zaznamenali medziročný prepad o 15,7 percenta, teda na 32,4-miliardy eur.

BMW, automobilka
BMW | Zdroj: Depositphotos

Ako však bolo spomenuté, stále je odhodlaná dosiahnuť priaznivé celoročné výsledky, ktoré zahŕňajú aj prevádzkovú maržu na úrovni 6 až 7 percent.

Problémy majú aj ďalší

Ako sme spomenuli v úvode tohto článku, problémom čelí aj Volkswagen. Prepad koncernu pokračuje aj napriek tomu, že značka Škoda, ktorá spadá pod ochranné krídla koncernu, v uplynulých mesiacoch zaznamenala vyšší odbyt vozidiel. Jej úspech však zatienili výraznejšie prepady iných značiek, predovšetkým Audi. Jej odbyt sa v druhom štvrťroku prepadol o 16 percent.

Nedarilo sa potom ani kmeňovej značke, ktorá v sledovanom období expedovala o 6,6 percenta menej vozidiel ako v predošlom roku, ani segmentu úžitkových vozidiel, ktorý vykázal pokles odbytu o takmer 12 percent.

Zaujímavé sú však aj výsledky značky Porsche. Tej sa zvyčajne darí aj v časoch, kedy ostatným značkám nie. V poslednom štvrťroku to tak ale nebolo. Odbyt luxusných vozidiel medziročne klesol o 7 percent.

Peňaženka, peniaze, euro, bankovky, DPH
Ilustr. obr. | Zdroj: Depositphotos

Pokiaľ ide o americký Ford, ten vykazuje pozitívne i negatívne zmeny. V segmente elektromobility je však situácia priam katastrofálna. Hoci do elektrického pohonu investuje ohromné sumy peňazí, ich návratnosť nie je ani len minimálna. Je záporná. To znamená, že Ford na každom elektrickom vozidle prerába, pričom rozhodne nejde o nízke sumy. Na jednom kuse má prerábať okolo 54-tisíc dolárov (50-tisíc eur).

Slabý je aj objem predaja týchto vozidiel. V celom roku 2024 vykazuje Ford len 68-tisíc predaných kusov, čo predstavuje medziročný pokles o 17 percent. V poslednom štvrťroku predal 32-tisíc elektromobilov, teda o 11 percent menej ako v rovnakom období minulého roka.

A Maserati? V priebehu prvých deviatich mesiacov tohto roku sa luxusnej automobilke podarilo predať len 11 800 vozidiel, čo predstavuje takmer polovičný medziročný prepad. V rovnakom období minulého roku automobilka predala 20 400 kusov.

Carlos Tavares, šéf Stellantisu, vysvetlil, že Maserati vykazuje červené čísla v dôsledku chabého marketingu. Dodal, že značka na trhu nie je správne prezentovaná. Maserati vraj nie je len o športových autách a vysokých rýchlostiach, ale aj o vyššej kvalite života a moderných technológiách. Týmto aspektom sa však neprikladá náležitá mediálna pozornosť.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Žiadne obmedzenia, len pokrok: Donald Trump odmieta regulovanie AI!
Ďalší článok AI, jadrová energia Hrozí nedostatok elektriny. Dátové centrá pre AI spotrebujú viac energie ako celé krajiny

Najčítanejšie

peniaze, blesková správa
Zobudíme sa do zlého sna: POTVRDILI ďalšie zvýšenie cien. Slováci budú viac platiť za absolútne základnú vec
13. júla 2025
Dopravná značka ZBE
Vodiči, POZOR: Začala platiť nová dopravná značka. Kto ju nepozná, dostane pokutu 200 €
13. júla 2025
Radar
Tu radšej dávajte pozor: Nasadili 450 rýchlostných radarov, vodiči im neujdú, pokuty počítajú v MILIÓNOCH eur
13. júla 2025
peniaze, fond, euro, bankovky
Koniec legendy na Slovensku po vyše 50 rokoch: Všetci zamestnanci dostali výpovede
13. júla 2025

Najnovšie články

  • Regulačný úrad bije na poplach: TOTO rozhodnutie bude pre Slovensko likvidačné
  • POZOR: Máte jeden z týchto telefónov? Android 16 nedorazí na stovky obľúbených smartfónov! (ZOZNAM)
  • Štát čelí VEĽKÉMU problému: Ekonómovia sa obávajú dňa „D“. Keď nastane, nebude cesty späť
  • Vylialo sa 100 000 litrov rádioaktívnej vody: Potvrdili únik z najväčšieho jadrového reaktoru v Európe
  • Vytvorila sa „atmosférická rieka“: Spadnúť môže gigantický objem zrážok, prepísať má 1000-ročné záznamy

Bude sa vám páčiť

nočná jazda autom, auto, automobily

Vodiči, POZOR: Tieto obľúbené autá majú závažnú chybu. Môže vás odpočúvať hacker

11. júla 2025
autá

Chcete spoľahlivé auto? TÁTO automobilka obhájila titul už štvrtýkrát po sebe

10. júla 2025
Čínske elektromobily EÚ

Elektromobily si v Európe vie dovoliť málokto, Čína ich predáva za 3 400 eur

9. júla 2025
Európska automobilka, európske automobilky

ĎALŠIA automobilka ohlásila hromadné prepúšťanie: O prácu príde 3 000 ľudí, vraj nemá na výber

8. júla 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?