Slovenská sporiteľňa predstavila holografickú asistentku. Zoznámte sa, toto je Vesna

Áno, je pravda, že pojmy četbot či voicebot nie sú v dnešnej pokročilej dobe ktovieakým unikátom. Čo však unikátom je, je kombinácia hlasu s vizuálnou podobou. A to nehovoríme len o Slovensku, ale celom svete.

Slovenská sporiteľna dnes v priestoroch svojej pobočky nachádzajúcej sa v prostredí nákupného centra Nivy (Bratislava), ukázala, ako môže vyzerať budúcnosť bankovníctva. Predstavila svoj nový unikátny projekt – prvú 3D holografickú bankárku, respektíve asistentku, ktorá sa bude snažiť pomáhať nielen klientom, ale aj zamestnancom.

Táto asistentka, vlastným menom Vesna, sa nachádza priamo pri vchode uvedenej pobočky, no stretnúť sa s ňou bude možné aj na oficiálnej webovej stránke Slovenskej sporiteľne. Tu síce hologram nahradí četbot, no podstata ostáva rovnaká – zákazníci sa spýtajú otázku a Vesna im na ňu odpovie.

“Nové technológie nám dávajú možnosť ponúknuť ľuďom zážitok, aký by ešte prednedávnom bol z kategórie sci-fi. No možno už o pár rokov bude bežným štandardom nielen v bankách, ale v celej škále služieb založených na poskytovaní informácií,” Hovorí Peter Krutil, generálny riaditeľ Slovenskej sporiteľne.

Samozrejme, ak sa Vesny spýtate, kde sa dá dobre najesť, odpovede sa zrejme nedočkáte. Bude však schopná poskytovať informácie týkajúce sa účtov, kariet, investovania, elektronického bankovníctva či služby George. Jej umelá inteligencia sa bude aj naďalej rozvíjať, čiže postupom času bude vedieť pokryť všetky finančné témy, o ktoré sa zákazníci zaujímajú.

Vesna mala počas prvého mesiaca, ktorý strávila na pobočke Slovenskej sporiteľne, zodpovedať takmer 10 tisíc otázok. Napriek jej šikovnosti však nemá slúžiť ako náhrada za ľudských pracovníkov. “Našim cieľom však nie je, aby Vesna nahradila ľudí. Svojich živých kolegov a kolegyne má odbremeniť od bežnej agendy a umožniť im venovať viac času kvalitnému osobnému poradenstvu,” vysvetľuje Krutil.

Unikát vo svetovom meradle

Áno, je pravda, že pojmy četbot či voicebot nie sú v dnešnej pokročilej dobe ktovieakým unikátom. Čo však unikátom je, je kombinácia hlasu s vizuálnou podobou. A to nehovoríme len o Slovensku, ale celom svete.

TIP REDAKCIE
WhatsApp bol vždy zadarmo, teraz bude aj platený: Kto zaň bude platiť?

Na technologickom vývoji Vesny sa podieľali slovenské spoločnosti Nettle, Optio a Studio 727. “Vesna je najvyšším stupňom automatizovanej komunikácie. Vďaka svojej fyzickej podobe pôsobí na ľudí dôveryhodnejšie a zanecháva výrazne lepší zážitok ako obyčajný četbot,” hovorí Andrej Greguš, spoluzakladateľ spoločnosti Nettle, ktorá sa špecializuje na navrhovanie a implementáciu komunikačných rozhraní a ktorá zastrešovala kompletnú dodávku systémového riešenia.

Vzhľad podľa Slovákov a Sloveniek

Výzor Vesny nie sú nijakou náhodou. O tom, ako vyzerá a akú má reč tela rozhodol prieskum, do ktorého sa zapojili tisíce Slovákov a Sloveniek. Viacerí respondenti sa dokonca stretli aj s psychológmi. Boli napojení na neurovedný prístroj zaznamenávajúci spontánnu aktivitu mozgu, vďaka čomu mohli odborníci sledovať reakcie počas toho, ako im ukazovali jednotlivé vizuálne varianty, mužské i ženské. Výsledkom tohto pedantného procesu je čiernovlasá žena s mierne väčšími očami, vekom približne 35 rokov a šatami od módneho návrhára Martina Hrču.

Prospekty do budúcnosti

To, čo dnes Slovenská sporiteľna predstavila, je len začiatok dlhej cesty, ktorá môže časom viesť aj cez stále častejšie skloňované metaverzum, čiže miesto, kde sa virtuálny svet prelína s realitou. “Aj my sa už dnes pripravujeme na to, že raz budeme mať virtuálne pobočky vo virtuálnom svete. A služby v nich budú poskytovať virtuálni bankári a bankárky ako Vesna. Kľúčovú rolu v poradenstve však stále budú hrať živí ľudia,” uzatvára Peter Krutil.