TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
    Facebook Twitter Instagram
    TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
    Facebook Twitter Instagram
    • Domov
    • Tech
    • Recenzie
    • Veda
    • Elektromobilita
    • Domácnosť
    • Gaming
    TECHBYTE.skTECHBYTE.sk

    Facebook zarobil na reklame 29 miliárd dolárov, opäť si kopol do Apple

    ‍ Marek Urban27. októbra 2021
    facebook
    Zdroj: Anthony Quintano/flickr.com

    Spoločnosť Facebook v pondelok zverejnila hospodárske výsledky za tretí kvartál 2021. Štvrťročné tržby sa vyšplhali k hranici 29,01 miliardy dolárov, v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka stúpli o 35 percent.

    Čo sa týka čistého zisku, ten Facebook zvýšil o rovných 17 percent, na 9,2 miliardy amerických dolárov. Napriek pozitívnym výsledkom spoločnosť nenaplnila očakávania analytikov, ktorí počítali s lepšími číslami, uviedla agentúra Reuters.

    Šéf Facebooku Mark Zuckerberg uviedol, že reklamný biznis jeho spoločnosti čelí na trhu „značnej neistote“. Prstom poukázal na spoločnosť Apple, ktorej prísne pravidlá ochrany osobných údajov podľa neho negatívne vplývajú na podnikanie Facebooku v oblasti reklamy.

    Pripomenieme, že spoločnosť Apple s operačným systémom iOS 14.5 predstavila funkciu App Tracking Transparency, prostredníctvom ktorej môžu používatelia aplikáciám rozkázať, aby nesledovali ich aktivitu.

    iOS

    Facebook takýmto spôsobom prichádza o cenné dáta, ktoré používa na presné cielenie reklamy. Údaje serveru Statista hovoria, že do septembra tohto roka povolilo aplikáciám zbierať údaje iba 21 percent používateľov mobilných zariadení od Apple.

    Šokom pre inzerentov boli najmä prvé týždne od spustenia iOS 14.5, kedy povolenie zbierať údaje udelili aplikáciám len približne 4 percentná používateľov na americkom trhu. Vtedy to zistila výskumná spoločnosť Flurry.

    V práve pre investorov Zuckerberg uviedol, že Apple svojou politikou poškodzuje nielen Facebook, ale aj milióny malých firiem, ktoré sa na reklamnú sieť Facebooku spoliehajú. Prevádzková riaditeľka spoločnosti Sheryl Sandbergová povedala, že zmenami v ochrane osobných údajov Apple zvýhodňuje vlastný reklamný biznis.

    Cielenie a meranie výsledkov reklamných kampaní je podľa jej slov teraz oveľa ťažšie, pokiaľ ide o používateľov smartfónov iPhone a tabletov iPad.

    Zuckerberg naznačil, že sa s prekážkami v reklamnom biznise vysporiada investíciami. Budúcnosť vidí v takzvanom „metaverse” – zdieľanom virtuálnom prostredí, ku ktorému budú môcť pristupovať ľudia z rôznych zariadení. Šéf Facebooku ho považuje za nástupcu mobilného internetu.

    V krajinách Európskej únie chce prijať 10 000 zamestnancov, ktorí budú v najbližších 5 rokoch na vývoji tohto ambiciózneho projektu pracovať.

    Apple biznis Facebook hospodárske výsledky podnikanie reklama štvrťrok tržba zisk
    PredchádzajúciSony Xperia PRO-I prekvapuje 1″ snímačom obrazu a premenlivou clonou
    Ďalší Redmi Note 11 bude podporovať 120 W nabíjanie, potvrdil výrobca
    Najnovšie články

    Smarty.sk: Na Slovensko zavítal nový obchod s elektronikou, ponúka aj výbavu pre hráčov!

    24. marca 2023
    crash bandicoot

    Crash Bandicoot: Crash Team Rumble je takmer tu. Vieme kedy príde a ako si ho zahrať aj v predstihu

    24. marca 2023
    Anycubic Kobra Go

    Anycubic Kobra Go: Špičková 3D tlačiareň, ktorou si môžeš aj privyrobiť za takúto nízku cenu? To sa často nevidí!

    24. marca 2023

    Slováci milujú smart domácnosť: Tento bezdrôtový vysávač povysáva aj pozmýva, stojí len 156 €!

    24. marca 2023
    odstávka služieb

    POZOR: Slovákom chodia správy o dlhoch na daňovom úrade. Na toto v žiadnom prípade nereagujte!

    24. marca 2023
    TECHBYTE.sk
    Facebook Twitter Instagram YouTube TikTok
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nás
    • Cookies
    • Podmienky používania
    © 2023 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

    Napíšte niečo a stlačte Enter pre spustenie hľadania. Stlačte Esc pre zrušeniel.