Nintendo Switch

Konzola Switch ovládla celý rebríček 30 najpredávanejších hier v Japonsku

Naposledy sa niečo podobné stalo v roku 1988.

Konzola Switch zabáva hráčov od roku 2017. Japonský výrobca do súčasnosti predal viac ako 80 miliónov kusov týchto konzol. Výsostne novú generáciu Nintendo zatiaľ nepripravuje. Predstavil len vylepšený model, ktorý osadil OLED obrazovkou.

Nintendo Switch je aj po 4 rokoch žiadaným zariadením. Switch má šancu stať sa najpredávanejšou konzolou firmy Nintendo. Prvenstvo patrí konzole Wii uvedenej do predaja v roku 2006. K zákazníkom poputovalo cez 101 miliónov kusov.

Že je konzola Nintendo Switch stále v kurze dokazuje rebríček najpredávanejších hier v Japonsku, ktorý zostavuje herný magazín Famitsu. Jeho obsah aktualizuje na týždennej báze. Prvý augustový týždeň bol v Japonsku z hľadiska maloobchodného predaja hier výnimočný.

Všetkých 30 hier v rebríčku najpredávanejších totižto patrilo konzole Switch. Je to vôbec prvýkrát po 33 rokoch, čo celý zoznam ovládli iba hry určené pre jednu platformu. Naposledy sa tak stalo v roku 1988. Vtedy celý zoznam najpredávanejších hier prevzala konzola Famicom (skratka Family Computer), z ktorej nakoniec vzišla konzola NES.

Informuje o tom server IGN a Game Data Library v príspevku na sociálnej sieti Twitter.

Najpredávanejšou hrou pre konzolu Switch na japonskom trhu sa stal v prvom augustovom týždni Minecraft, po ktorom nasledoval remake hry The Legend of Zelda: Skyward Sword. Naopak, na poslednej 29. a 30. priečke sa ocitol titul Super Mario Maker 2 a Dragon Quest XI S.

nintendo switch
Konzola Nintendo Switch

Čo presne stojí za aktuálnym úspechom hier a konzoly samotnej, nie je úplne jasné. Rozhodovať môžu mieste špecifiká. Japonci majú prenosné konzoly „do ruky“ jednoducho radi. Nintendo je navyše silnou domácou značkou, ktorá má na svedomí množstvo ikonických hier.

Veľké konzoly by aj boli úspešné, ale…

Xbox od Microsoftu nemá na japonskom trhu výraznejší úspech. Pre konzoly od japonského Sony to ale neplatí. PlayStation 5 je však nedostatkovým tovarom, ku ktorému je problém sa dostať. Hoci sa výrobcovi podarilo do súčasnosti predať cez 10 miliónov konzol, dopyt stále prevyšuje ponuku, uviedol v júli Jim Ryan, generálny riaditeľ Sony Interactive Entertainment.

Nákup hier pre konzolu Switch mohla podporiť aj pandémia. Počty infikovaných v Japonsku v posledných týždňoch rastú, čo vedie k sprísňovaniu protipandemických opatrení. Práve videohry sú obľúbeným spôsobom, ako si krátiť čas v domácej izolácii.

Bez ohľadu na dôvod, rebríček magazínu Famitsu ukazuje, že konzola Nintendo Switch ešte nepatrí do starého železa.