Lietadlo s troma pármi krídel realitou? O 80 % nižšie emisie a o 70 % nižšia spotreba paliva!

Lietadlo budúcnosti môže mať 3 páry krídel.

Spoločnosť SE Aeronautics len pred pár dňami svetu ukázala zaujímavý koncept komerčného lietadla s pomerne netradičnou konštrukciou. Do očí jednoznačne najviac udierajú tri páry krídel s otočenými wingletmi smerom dolu. Pri bežných dopravných lietadlách smerujú smerom hore alebo aj hore aj dole.

Prototyp lietadla so sebou prináša aj niekoľko výhod. Inak by samozrejme nevznikol. Koncept s označením SE200 sa pýši kapacitou 264 pasažierov, má až o 70 % menšiu spotrebu paliva a dokonca o 80 % nižšie emisie CO2 než lietadlá podobnej triedy.

Lietadlo SE200
Inovatívne lietadlo SE200

To ale ani zďaleka nie je všetko. Konštruktéri chcú moderný stroj vylepšiť vo všetkých smeroch. Očakávať tak vraj môžeme dolet až 16 900 kilometrov a maximálnu rýchlosť 1 110 km/h (0,9 mach). To sú opäť lepšie parametre než podobné dopravné lietadlá.

Okrem troch párov krídel prešiel veľkými zmenami aj zvyšok konštrukcie. Ten už nie je zložený z niekoľkých častí, ktoré sa pri nehode rozlámu, ale z jedného kusu zhotoveného z odolného kompozitu. To by pri prípadných problémoch malo znamenať vyššiu bezpečnosť.

TIP REDAKCIE
Aplikácia Tesly mala výpadok: Ľudia sa nemohli dostať do svojich áut
Lietadlo SE200
Lietadlo dosahuje max. rýchlosť 1 110 km/h a naraz odvezie až 264 cestujúcich.

Lietadlo novej generácie: Lacnejšie, odolnejšie a zelenšie

Zostavenie SE200 má trvať približne polovičný čas toho, čo zostavenie lietadla tradičnej konštrukcii. Do kariet mu hrá aj fakt, že odhadovaná životnosť je až 50 rokov.

Ďalším silným argumentom by mohlo byť palivo, ktoré by SE200 poháňalo. Vedci totiž prišli so spôsobom, ako premeniť plasty, v ktorých sa topia svetové oceány, na palivo určené pre letecký priemysel. Spracovať ho pritom dokážu pri relatívne nízkych teplotách, čo znamená, že nie je extrémne drahé. Práve cena predstavuje jednu z najväčších prekážok zavedenia nových spôsobov recyklácie.

Lietadlo SE200
Maximálna vzletová hmotnosť dosahuje 77 ton.

Kedy vzlietne novinka prvýkrát sa zatiaľ nevie. Nie je ani isté, že sa to vôbec stane. Každopádne ide o ohromný úspech inžinierstva, ktorý dáva šancu zelenším letom do zahraničia.

Total
60
Zdieľaní
Total
60
Zdieľať