90 miliónov dodaných zariadení a rekordné tržby, Apple ovládol 4. kvartál 2020

Našli ste si pod vianočným stromčekom iPhone 12? Nie ste sami.

Posledný štvrťrok uplynulého roka bol pre Apple mimoriadne úspešný. Spoločnosť sa stala trhovou jednotkou, za čo môže vďačiť silnému dopytu po nových smartfónoch iPhone 12.

Podľa výskumnej agentúry IDC dodala spoločnosť Apple svojim zákazníkom v priebehu posledných troch mesiacov roka 2020 až 90,1 milióna zariadení. Pre porovnanie, v rovnakom období roka 2019 to bolo “len” 73,8 milióna zariadení.

4. štvrťrok 2020 bol pre Apple zároveň vôbec najziskovejším. Tržby prekonali rekordnú hranicu 100 miliárd dolárov (111,4 mld. USD). Príjmy z predaja smartfónov iPhone stúpli medziročne o 17 percent na 65,6 miliardy dolárov. Počítače Mac a tablety iPad vygenerovali ďalšie tržby.

Spoločnosti Apple tak v poslednom štvrťroku 2020 patril trhový podiel na úrovni 23,4 %. Konkurent Samsung sa musel uspokojiť s druhým miestom a 19,1 % podielom na trhu. Za ním nasleduje Xiaomi (11,2 %), Oppo (8,8 %) a Huawei (8,4 %).

Apple
Údaje za 4. štvrťrok 2020. Foto: IDC

Huawei dodal zákazníkom počas Q4 2020 32,3 milióna zariadení. Predstavuje to medziročný prepad o 42,4 %. Huawei na trhu so smartfónmi stráca, čo je výsledkom obchodných obmedzení USA, ktorým čínsky výrobca čelí od roku 2019.

TIP REDAKCIE
MIMORIADNE: Slovák kvôli tejto SMS prišiel o 400 €. POZOR na toto číslo!

Celkovo sa k zákazníkom v priebehu 4. štvrťroka 2020 dostalo 385,9 milióna smartfónov, výsledok je o niečo lepší ako v minulom roku (4,3 %).

Ak sa pozrieme na rok 2020 ako celok, prvá priečka naďalej patrí juhokórejskému Samsungu. Úspešný je najmä rad smartfónov Galaxy A, ktorým patrí celosvetovo 20 % podiel na trhu. Druhé a tretie miesto obsadili Apple a Huawei.

apple
Údaje za kalendárny 2020. Foto: IDC

Vyhliadky do roku 2021 sú optimistické. Výsledky za 4. štvrťrok 2020 naznačujú, že v roku 2021 dôjde k oživeniu na trhu so smartfónmi.

Nabila Popal, vedúci analytik z IDC uvádza, že oživenie podporí odložená spotreba (počas pandémie časť spotrebiteľov odložila nákup novej elektroniky), rozširujúca sa ponuka 5G zariadení, agresívny marketing výrobcov a vyšší dopyt po smartfónoch nízkej a strednej triedy.

Total
19
Zdieľaní
Total
19
Zdieľať