Najväčší internetový obchod na Slovensku, Alza, momentálne bojuje s niekoľkými problémami. Eshop čelí nepríjemnému útoku zo strany neznámeho človeka, ktorý sa ich IP adresy snaží dostať na tzv. blacklisty. Okrem toho im začali meškať aj objednávky.
Niekoľkí naši čitatelia nás upozornili na meškajúce objednávky z eshopu Alza. Meškať majú 2 a viac dní, čo sme overili aj redakčne. Blížiace sa sviatky už tradične vyvíjajú obrovský nátlak na väčšinu internetových obchodov, ktorým stúpajú objednávky. Problémy sa nevyhli ani Alze.
Na zaplatené objednávky mnohí čakajú aj niekoľko dní. Obchod im v deň pôvodného doručenia zasiela SMS správy s ospravedlnením. Nový termín doručenia je pritom často o dva či viac dní. TECHBYTE si túto skutočnosť overil „na vlastnej koži“ a objednávka skutočne meškala aj v našom prípade.
Stojí za tým viac faktorov
Zisťovali sme preto, čo za tým stojí. Na otázky odpovedala hovorkyňa Alzy Daniela Chovancová.
„V jeden okamih sa zišlo viac faktorov. Vplyvom aktuálnej situácie, vládnych opatrení a blížiacich sa Vianoc došlo v krátkom období k rapídnemu nárastu objemu objednávok, dokončovali sme rozšírenie skladových kapacít a nasadzovanie nových technológií pre urýchlenie expedície a došlo ku krátkodobému výpadku nášho systému,“ opisuje situáciu.
„V uplynulých dňoch tak skutočne doručenie časti objednávok meškalo. Všetko je už stabilizované a naše logistické tímy usilovne pracujú na tom, aby čo najrýchlejšie doručili všetky oneskorené zásielky, ktorých aktuálne meškajú nižšie jednotky percent,“ dodala.
Ak ste si teda z Alzy niečo objednali, stačí chvíľu počkať a obchod vám ich doručí.