10 tisíc zdieľaní a vidina nového domu: Slováci bez rozmýšľania zdieľajú súťaž o dom

Takmer 10 000 ľudí sa nechalo nachytať a zdieľa falošnú súťaž.

1

Slovenský Facebook opäť ovládla vymyslená súťaž. Minule to bola Škoda Octavia, dnes je to rovno nový dom. A nie len tak hocijaký, ale rovno „luxusný a ekologický“ ako tvorcovia súťaže opisujú. Aj napriek desiatkam výziev či už z našej strany alebo ďalších sa tisíce Slovákov nechávajú nachytať zas a zas a zas.

Súťaž na sociálnej sieti spustila stránka „Ekologické stavby,“ ktorej prvý príspevok siaha až do… 6. novembra 2020. Vznikla teda minulý piatok. V čase písania tohto článku má súťaž 9,6 tisíc komentárov a lajkov a vyše 10 tisíc zdieľaní.

Súťaž nasleduje overený recept úspechu. Súťažiaci musia lajknúť príspevok, zdieľať ho a označiť aspoň 3 priateľov (ktorých pozveš na návštevu) pre čo maximálny efekt. Nakoniec ešte treba lajknúť samotnú stránku.

Viacerí výhercovia na 1 dom?

V pravidlách okrem toho stojí, že akonáhle súťaž dosiahne 10 000 súťažiacich, bude na stránke propagovaný príspevok s informáciami o dátume a čase live streamu, kde budú vyžrebovaní výhercovia nového modulárneho domu. Zaujímavé je, že súťaží sa o jeden dom, no na konci príspevku sa hovorí o kontaktovaní niekoľkých výhercov.

Autori súťaže v komentári obhajujú fakt, že ide o skutočnú súťaž. „Ľudia nejde o žiadny hoax! Polícia nemala ani len tú námahu nás kontaktovať a overiť fakty,“ reagujú na príspevok polície na profile Hoaxy a podvody – Polícia SR.

Jedno je však jasné. Autori neuverejnili štatút súťaže a na profile sa nenachádza žiadna zmienka o bližších informáciách o samotnej firme. Rovnako im na dôveryhodnosti nepridáva ani fakt, že obrázok je ukradnutý z internetu.