AKTUALIZOVANÉ: 35 tisíc zdieľaní a vidina nového auta. Slováci vo veľkom zdieľajú súťaž o Škoda Octavia

Viac ako 20 000 ľudí sa nechalo oklamať lacnou súťažou.

8

Slovenská facebooková scéna, ak to tak môžeme nazvať, je naozaj zvláštna. Aj napriek mnohým výzvam, aby si ľudia overovali správnosť informácií sa stále nájdu tisíce ľudí, ktorí zdieľajú vymyslené súťaže od stránok, ktoré na Facebooku fungujú len pár dní.

Aktualizácia 19.10. o 18:19: Stránka vymazala príspevok so súťažou. Momentálne na nej nájdeme len titulnú fotografiu, pod ktorou sa nachádza niekoľko sto komentárov. Či dôjde k vyhláseniu novej súťaže alebo premenovaniu stránky zisťujeme.

Pôvodný článok

Taký je aj prípad najnovšej „súťaže“ o novú Škoda Octavia, ktorú na sociálnej sieti spustila stránka Happy GO. V čase písania tohto článku má už súťaž 22 tisíc zdieľaní a 22 tisíc komentárov. Súčasťou zaradenia do vymysleného zlosovanie je už tradične označenie kamaráta, ktorého v aute povozíte, lajknutie a zdieľanie súťaže.

Stránka má vymazanú históriu, neuvádza žiadne konkrétne údaje o prevádzke a ani o tom, čo vôbec robí. Tvári sa ako auto požičovňa, čo naznačuje aj záznam zmeny jej názvu z Car Rent Tatras na Exclusive Car Rental in Tatras až na aktuálne Happy GO.

Už na prvý pohľad je zjavné, že fotografiepravdepodobne prevzaté z jedného zo skutočných auto bazárov alebo predajcov neojazdených automobilov.

Aký je ich zámer?

Prečo to robia? Takéto stránky vznikajú z jedného veľmi dobrého dôvodu. Za krátky čas naženú obrovský počet ľudí na jednu stránku, potom zmenia názov a stránku s veľkým počtom fanúšikov následne predajú záujemcovi.

Alternatíva je ešte horšia. Povedzme, že organizátor vyžrebuje niekoľko výhercov, od ktorých si vypýta čísla platobných kariet a ďalšie detaily (telefónne číslo) a z výhercov sa razom stane človek s menším kapitálom, než s akým vstupoval do súťaže. Inými slovami, na výpise z banky alebo na faktúre od operátora si nájdete neželané prekvapenie.

Nenechajte sa preto nachytať. Vždy k súťažiam pristupujte skepticky, kontrolujte či má stránka, ktorá súťaž organizuje, dobrú reputáciu a hlavne či má viac ako jeden príspevok.