Facebook mení rétoriku: Z Európy vraj nakoniec neodíde, no môžu prísť zmeny

Facebook poopravil tvrdenie o odchode z EÚ. Nakoniec tu chce ostať.

2
facebook

Nedávno svet obletela správa, že ak Európska únia nezmení pravidla, Facebook môže z Európy úplne stiahnuť svoje služby. Informovali sme o tom v samostatnom článku. Teraz sociálna sieť výrazne mení rétoriku a v Európe chce zostať aj naďalej, informoval TechCrunch.

Za neistotou ohľadom Facebooku stojí zrušenie nariadenia Privacy Shield Najvyšším európskym súdom, ktoré americkým spoločnostiam umožňovalo presúvať dáta o európskych používateľoch medzi EÚ a USA. To sa spoločnosti prirodzene nepáči, no tak drastické riešenie aké načrtla Yvonne Cunnane z oddelenia ochrany údajov vo Facebooku to nebude.

Z Európy samozrejme neodídeme. Dôvod je samozrejme ten, že chceme pokračovať v poskytovaní služieb bežným používateľom a malým či stredne veľkým podnikom v Európe,“ povedal viceprezident Facebooku, Nick Clegg.

Neodídu, no môžu sa zmeniť

Rozhodnutie EÚ zrušiť nariadenie Privacy Shield však podľa Clegga môže mať veľké následky toho, čo bude v EÚ dostupné. „Máme tu veľký problém, ktorý je spleťou právnych, politických a iných záležitostí. Spôsobuje to veľa otáznikov, na ktoré zatiaľ nemáme odpoveď. Ak skutočne dôjde k zákazu premiestňovať dáta o používateľoch medzi EÚ a USA, bude to mať samozrejme veľký dopad na to ako budú naše služby fungovať. A nielen tie naše, ale aj služby ďalších spoločností. Snažíme sa tomu vyhnúť,“ dodal Clegg.

Dopad rozhodnutia na Facebook má byť enormný. „EÚ nás do toho núti,“ povedal Clegg a zároveň dodal: „Samozrejme, že by to bolo pre Facebook veľmi zlé. Malo by to katastrofálne následky. Pre Facebook a ekonomiku ako takú“.

Jediné, čo teraz potrebujeme je čas na politické rokovania medzi EÚ a USA. Spoločnosti musia mať absolútnu istotu, že môžu dáta presúvať bez toho, aby sa obávali,“ vysvetlil.

Clegg tiež ozrejmil, koľko európskych podnikov používa Facebook ako platformu. Dovedna ich má byť až 25 miliónov. Facebook podľa neho hrá v záchrane a rozbehnutí ekonomiky obrovskú úlohu.

Čo sa týka hospodárskeho oživenia, našou najdôležitejšou úlohou je pokračovanie v poskytovaní podpory pre malých podnikateľov, ktoré vďaka nám môžu robiť to, čo kedysi mohli robiť len veľké firmy,“ povedal. „V minulosti si mohli dovoliť vytvoriť a šíriť reklamu či už v TV, rádiu alebo na billboardoch len tie najväčšie firmy. Facebook podmienky, v ktorých medzi sebou súperia malí a veľkí podnikatelia výrazne vyrovnáva,“ vysvetlil.