FOTO: Medium

Počas konferencie GDC 2019, ktorá sa konala minulý mesiac, nám NVIDIA ponúkla pohľad na celkom zaujímavé demo hry Quake ll RTX. Cieľom spoločnosti bolo, aby nám ukázala, ako technológia dokáže vylepšiť aj staršie hry.

A pre tých, ktorých táto demo verzia zaujala, teda predovšetkým fanúšikov starého Quake, má hlavný prográmator, Alexey Panteleev, naozaj skvelú správu. V budúcnosti sa totiž open-source demo verzie Quake ll RTX skutočne dočkáme.

Ako to celé vzniklo?

Počas rozhovoru Alexey prezradil aj to, ako vlastne celý tento kuriózny nápad vznikol: „Prvýkrát sme o Christoph’s Q2VKPT (Quake ll mód) počuli krátko po jeho vydaní, teda niekedy na konci januára. Predtým sme o tomto projekte nevedeli. Pôvodne bolo naším cieľom len analyzovať a zlepšiť výkon tohto herného režimu, no okrem toho aj vyriešiť niektoré problémy týkajúce sa kvality obrazu. Začal som teda s menšími vylepšeniami, no neskôr sa o tento projekt začali zaujímať viacerí. A to bol presne ten moment, kedy sa veci začali hýbať.“

TIP REDAKCIE
Fox AI: Unikátna technológia, ktorá podľa traileru predpovedá, akého diváka film upúta najviac

Pojem „v budúcnosti“ je však značne neurčitý, takže nevieme, kedy presne sa dema dočkáme. Dúfajme však, že už nebudeme musieť čakať dlho.